اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اصلاح، احیا و بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها

100 هکتار از اراضی بازفت زیر کشت گیاهان دارویی رفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: 100 هکتار از اراضی بازفت در شهرستان کوهرنگ با هدف اصلاح، احیا و بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها و مراتع به زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

100 هکتار از اراضی بازفت زیر کشت گیاهان دارویی رفت

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تامین بهداشت و سلامت جامعه هم به لحاظ درمان و هم پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار بوده و هستند.

وی افزود: امروزه اهمیت گیاهان دارویی، داروهای مشتق شده از گیاهان و طب سنتی و شناساندن نقش حیاتی آن در پیشبرد اهداف ملی،‌ منطقه‌ای و جهانی برای تحقق سلامت و نشاط جوامع، خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی و حضور فعال در بازارهای جهانی بر کسی پوشیده نیست.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها نفر از مردم جهان در زمینه کشت، برداشت، فرآوری و سایر جنبه‌های گیاهان دارویی فعالیت دارند و حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن سال به سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرزمین ایران از نظر تنوع گیاهی به ‌ویژه از منظر گیاهان دارویی، جایگاه منحصر به‌فردی در جغرافیای گیاهی جهان دارد، گفت: بر اساس نظر گیاه‌شناسان و پ‍‍ژوهشگران علوم مرتبط با منابع طبیعی، تعداد گونه‌های گیاهی ایران در حدود 8 هزار گونه است.

وی ادامه داد: تحقیقات دانش‌پژوهان کشور نشان داده است که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 گونه دارای خواص دارویی، عطری، ادویه‌‌ای و آرایشی و بهداشتی است، مضافاً به اینکه از تعداد کل گونه‌های شناخته شده نزدیک یک‌هزار و 730 گونه به عنوان گیاهان بومی ایران است که منحصراً در سرزمین ایران رویش کرده و به عنوان یک ظرفیت انحصاری در کشور محسوب می‌شوند.

ابراهیمی در ادامه بر ضرورت تجدید پذیری منابع جنگلی استان تأکید کرد و گفت: بر همین اساس در راستای افزایش درآمد خانوارها و توانمندسازی جوامع جنگلی، این اداره‌کل اقدام به کاشت سطحی معادل 100 هکتار از گونه‌های گیاهان دارویی با مشارکت بهره‌برداران، جوامع محلی در منطقه طارم بازفت با هدف اصلاح، احیا و بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها و مراتع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با صرف هزینه‌ای افزون بر 200 میلیون ریال برای کاشت، داشت و حفاظت در حال انجام است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول