اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش‌های عصرگاهی سبب شد

راه افتادن سیلاب در شهرهای شمالی اردبیل

خبرگزاری فارس: بارش‌های عصرگاهی بهاری همراه با رعد و برق در سه شهر شمالی استان اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی سیل به راه انداخت.

راه افتادن سیلاب در شهرهای شمالی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بارش‌ها که عصر امروز در این شهرها رخ داد علاوه بر وارد آمدن خساراتی به تأسیسات شهری، مزارع و کشتزارها، در رفت و آمد عادی مردم اختلال ایجاد شده و آب‌گرفتگی معابر مشکلات ترددی برای مردم ایجاد کرد.

به دنبال بارش‌های بهاری در چند روز گذشته به ویژه عصر امروز در شمال استان کشاورزانی که آماده برداشت محصول بودند دست از کار کشیده و منتظر مساعد شدن شرایط جوی شدند تا بتوانند در فرصت آینده محصول خود را برداشت کنند.

مدیر مرکز تحقیقات هواشناسی استان اردبیل با بیان این‌که بارش‌های بهاری به همراه رگبار و رعد و برق در روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد، گفت: هرچند یک افزایش یک تا چهار درجه‌ای را در دمای هوا شاهد هستیم اما در شمال و جنوب استان بارش‌ها و رعد و برق ادامه می‌یابد.

علی دولتی‌مهر با اعلام اینکه میزان بارندگی در شهرهای مختلف استان اردبیل در دو ماهه بهار 12.5 درصد افزایش یافته است، افزود: بیله‌سوار بیشترین سهم بارش را در دو سال اخیر با 500 میلی‌متر داشته است به طوریکه در شهرستان اردبیل در همین مدت 230 میلی‌متر بارش سالانه به ثبت رسیده است.

وی به مناسب بودن بارش‌ها در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه هرچند برخی مشکلات در رفت و آمد و عبور و مرور مردم به وجود آمده اما شاهد سرریز شدن سدها و منابع آبی استان بودیم که این خود یک مزیت ممتاز و بی‌نظیر به حساب می‌آید.

ساختمان هواشناسی پارس‌آباد یک ماه آینده افتتاح می‌شود

به گزارش فارس، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز از نصب و راه‌اندازی سامانه پیشرفته هواشناسی کشاورزی در ایستگاه هواشناسی شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

بهمن کمانگر در جریان بازدید از عملیات اجرایی ایستگاه هواشناسی در حال احداث این شهرستان گفت: این ایستگاه هواشناسی به شبکه‌های وایرلس مجهز شده به طوریکه با تخصیص اعتبار 40 میلیون تومانی و با پیشرفت 95 درصد ساختمان هواشناسی پارس‌آباد و سامانه مربوط به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این پروژه در زیربنای 200 متر مربع در حال احداث است که برای محوطه‌سازی و حصارکشی این مجموعه بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

کمانگر اهمیت راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی پارس‌آباد و سامانه اطلاع‌رسانی به کشاورزان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و ضرورت آگاه‌سازی کشاورزان راه‌اندازی این مرکز می‌تواند برنامه‌ریزی‌های مورد نظر را دقیق‌تر و منسجم‌تر کند.

در این بازدید معاون فرماندار پارس‌آباد نیز از تخصیص اعتبار تکمیل این پروژه خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های این شهرستان در قالب کمیته نظارت و کنترل مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین نقص و مشکلی مانع اجرای آنها شود.

ودود محمدی در پایان بیان کرد: 130 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سال گذشته به این شهرستان اختصاص یافت در حالی که از محل اعتبارات ملی و استانی 270 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان پارس‌آباد ابلاغ شده بود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول