اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انواری:

800 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر بیش از 800 هزار دانش‌آموز در سطح کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند.

800 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین انواری به دنبال سفر خود به استان یزد و شرکت در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان یزد، در مراسم جشن باسوادی مددجویان کمیته امداد این استان شرکت کرد.

وی در این مراسم اظهار داشت: سواد، آگاهی و دانش پرده جهل و نادانی را کنار می‌زند و باعث ارتقای درک و بینش افراد در زندگی می‌شود.

انواری افزود: جشن باسوادی در واقع جشن آگاهی و روشنایی است زیرا شکوفا کردن استعدادهای بالقوه مددجویان لازم التعلیم موجب رشد و بالندگی جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 800 هزار دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد در سراسر کشور بهره‌مند هستند و هر سال تعداد زیادی از آنان فارغ‌التحصیل شده و در مراکز مختلف مشغول به کار می‌شوند.

* یزد از استان‌های پیشرو در محو باسوادی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های کمیته امداد در راستای سوادآموزی به قشر ضعیف جامعه اظهار داشت: یزد یکی از استان‌های پیشرو در محو بی‌سوادی است.

عباسعلی رضایی افزود: فضاهای آموزشی این استان با توجه به قابلیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی که دارد، بهترین جایگاه برای باسواد کردن افراد است.

وی اظهار داشت: جشن محو بی‌سوادی در بسیاری از شهرستان‌های استان نیز برگزار شده و امیدواریم در آینده نزدیک در سایر شهرستان‌ها نیز این جشن برگزار شود.

رضایی از مسئولان خواست: برای باسواد کردن همه افراد لازم التعلیم تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

مدیرکل سابق کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه سوادآموزی یک ضرورت در راستای توانمندسازی مددجویان است، اظهار داشت: باید به سوادآموزی بیشتر به عنوان یک فریضه و ضرورت در بحث توانمندسازی نگاه شود.

* 98 درصد مددجویان کمیته امداد باسواد شدند

حمید نصیری افزود: در حال حاضر 98 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان یزد از نعمت سواد برخوردار شده‌اند و این جشن نیز به شکرانه این نعمت برگزار شد.

نصیری اظهار داشت: طی پنج سال حدود 20 درصد از مددجویان بی‌سواد لازم التعلیم به همت این نهاد و با همکاری نهضت سواد آموزی مشتاقانه وارد عرصه سواد آموزی شدند.

معاون مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: جشن باسوادی با هدف توانمندسازی خانواده‌ها و تحقق اهداف سند کاهش فقر برای هزار و 500 نفر از مددجویان لازم التعلیم زیر پوشش این نهاد برگزار شد.

غلامرضا مشعلچی بیان داشت: ریشه‌کن شدن بی‌سوادی از جامعه مددجویان لازم التعلیم 10 تا 49 سال از مهم‌ترین اهداف اداره فرهنگی کمیته امداد استان یزد است.

در این جشن همچنین از سند باسوادی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول