اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان خبر داد

تلاش آموزش و پرورش درمیان برای اجرای سند تحول بنیادین

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان از تلاش مضائف این مجموعه برای اجرای کامل و دقیق سند تحول بنیادین در این شهرستان مرزی خبر داد.

تلاش آموزش و پرورش درمیان برای اجرای سند تحول بنیادین

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش درمیان اظهار کرد: سند تحول بنیادین، تجربه‌ای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدون‌ترین سند تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: این سند تحولی با روش‌ها و چارچوب‌هایی که برای کار ارائه می‌دهد در ایجاد تحول بنیادین بسیار تأثیرگذار است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان نظام تعلیم و تربیت را یکپارچه خواند و تصریح کرد: هم‌راستایی خانواده و مدرسه شرط لازم برای تعلیم و تربیت است.

اژدری تهیه سند تحول بنیادین را تجربه‌ای نوین در نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: گفتمان‌های لازم در راستای اجرایی شدن این سند باید انجام شود و از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای اجرای آن استفاده گردد.

وی از این سند به عنوان قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: اجرای بندهای سند تحول بنیادین گامی موثر در اجرایی شدن تعلیم و تعلم اسلامی و ملی و اولویت اول آموزش و پرورش درمیان است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان به نقش و جایگاه معلم در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین، معلم مترداف با مربی است و بر همین اساس وظیفه یک معلم فقط آموزش و تعلیم دادن نیست بلکه زمینه تربیت‌پذیری را نیز در دانش‌آموز فراهم می‌کند.

اژدری دوران پیش‌دبستانی و ابتدایی را طلایی‌ترین دوره برای تربیت دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: بر اساس سند تحول، پایه و اساس تربیت در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی در مورد نقش مدیران و معلمان در مدارس گفت: مدیران و معلمان، دانش‌آموزان را هدفمند و هدفدار تربیت کرده و آینده را برای دانش‌آموزان ترسیم می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان با اشاره به رسالت آموزش و پرورش مبنی بر تربیت انسان متفکر تصریح کرد: مبنای تحول در آموزش و پرورش قرآن، سیره پیامبر اکرم (ص)، ائمه (ع) و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

اژدری اجرای برنامه‌های انس با قرآن کریم را از دیگر اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان مرزی برشمرد و اظهار کرد: مبنای تعلیم و تربیت اسلامی قرآن است و آنچه که در این چشم‌انداز پیاده می‌شود قرآن، سیره پیامبر اکرم (ص)، ائمه (ع)، رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

در ادامه این جلسه محمدرضا سجادی‌پور به عنوان معاون آموزشی و نوآوری و امین ابراهیم‌آبادی به عنوان کارشناس جدید حراست این مدیریت معرفی شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول