اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان:

بیماران قبل از دارو درمانی، رژیم درمانی شوند

خبرگزاری فارس: متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان گفت: در کشورهای اروپایی قبل از انجام هر درمان از بیمار رژیم غذایی دریافت می‌کنند و پس از آن فرد را دارو درمانی می‌کنند، در حالی که در ایران این مسئله هنوز جا نیفتاده است.

بیماران قبل از دارو درمانی، رژیم درمانی شوند

حسن علی‌خواستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیق و پژوهش خاصی در ارتباط با اینکه تا چه اندازه نحوه تغذیه بیماران قلبی و عروقی سبب پیشرفت بیماری آنها می‌شود یا اینکه تا چه میزان تغذیه نامناسب عامل بروز این بیماری‌ها می‌شود هنوز به اثبات نرسیده است.

وی گفت: اثر تغذیه روی ریزفاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی مانند افزایش چربی و فشارخون اثبات شده است.

متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان تصریح کرد: از 10 سال گذشته تاکنون روی مبحث تغذیه بیماران قلبی و عروقی اقداماتی انجام گرفته و حتی اصلاحاتی در منوی رستوران‌ها و نوع روغن‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تغذیه در سلامتی جسمی افراد امروزه در مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان، پیش‌گیری و بهبود این دسته از بیماری‌ها با اقدامات تغذیه‌ای انجام می‌‌گیرد.

علی‌خواستی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که به منظور چکاپ به این مرکز مراجعه می‌کنند را با یک رژیم غذایی سالم می‌توانیم از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها بکاهیم و این در حالی است که یک فرد بیمار را تنها با تغذیه درمانی می‌توان به سمت بهبودی برد.

وی با بیان اینکه تحقیقات روی حوزه رژیم درمانی بیماران قلبی و عروقی بسیار سخت و مستلزم زمان بسیاری است، افزود: انجام این دسته از پژوهش‌ها همکاری‌های بین بخشی را طلب کند که تاکنون موفق به این نوع هماهنگی بین دستگاه‌ها نشدیم و در اولویت دستورالعمل‌های این مرکز قرار نگرفته است.

متخصص و کارشناس تغذیه بیماران قلبی و عروقی در اصفهان اضافه کرد: هنوز فرهنگ استفاده از رژیم درمانی برای بیماران در بین جامعه پزشکان ایجاد نشده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول