اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان ‌شرقی:

نبود بودجه بارورسازی ابرها آذربایجان‌شرقی را خشکاند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال برای بارورسازی ابرها در آذربایجان‌شرقی اعتباری اختصاص داده نشد.

نبود بودجه بارورسازی ابرها آذربایجان‌شرقی را خشکاند

ارسلان هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از عدم اختصاص اعتبار برای بخش بارورسازی ابرها به منظور افزایش بارش و در نتیجه افزایش حجم آبی دریاچه ارومیه طی امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال به دلیل عدم تامین اعتبار و افزایش قیمت اجاره هواپیمای اختصاصی این طرح، سازمان کشوری از ارائه خدمات در این زمینه خودداری کرد.

وی افزود: با وجود عدم تامین اعتبار سعی می‌شود از طریق تجهیزات یکی از ارگان‌ها نسبت به ادامه و انجام طرح بارورسازی ابرها در آذربایجان‌‌شرقی اقدام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، اجرای طرح بارورسازی ابرها در استان طی سال گذشته را موفق ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از روش بارورسازی ابرها 530 میلیون متر‌ مکعب افزایش در حوزه دریاچه ارومیه صورت گرفته است.

هاشمی در مورد وضعیت دریاچه ارومیه نیز تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت آبی دریاچه ارومیه 13 میلیارد و 970 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با 10 سال گذشته 288 سانتیمتر کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: این میزان حجم آبی در مقایسه با سال گذشته 36 سانتیمتر کاهش داشته و در مقایسه با مهر‌ماه گذشته نیز 30 سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در حوزه آب آذربایجان‌شرقی با اشاره به تصمیمات ویژۀ شورای عالی آب در مورد برنامه‌های مرتبط با دریاچه ارومیه طی هفته گذشته گفت: اختصاص 700 میلیارد ریال به بخش انتقال حوزه به حوزه در آذربایجان‌غربی، اختصاص 600 میلیارد ریال به آبرسانی از جلفا به دریاچه ارومیه و ... از اهم تصمیمات این شورا بود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول