اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر خبر داد

صدور برگه‌های مدت‌دار خروج از کشور برای اتباع افغان مجرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر گفت: برای اتباع افغانی مجرد که در طرح شناسایی اتباع غیر مجاز شرکت کرده و مورد شناسایی قرار گرفتند برگه‌های مدت‌دار خروج از کشور صادر شده است.

صدور برگه‌های مدت‌دار خروج از کشور برای اتباع افغان مجرد

فرزاد محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با افرادی که به نحوی در بکارگیری، جابه‌جایی، اسکان و ... این قبیل افراد مشارکت کنند برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی غیرقانونی به ویژه اتباع افغانی در کشور طرح ساماندهی اتباع خارجی در اولویت کاری قرار گرفته است.

محمدپور ادامه داد: بر همین اساس برای اتباع افغانی مجرد که در طرح شناسایی غیرمجازین شرکت کرده و مورد شناسایی قرار گرفتند برگه‌های مدت‌دار خروج از کشور صادر شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با اتباع خارجی به‌ویژه اتباع افغانی غیرمجاز برابر با قوانین و مقررات مربوطه برخورد قاطع می‎‌شود.

وی تصریح کرد: این افراد بر اساس زمان‌بندی و سهمیه مشخص باید کشور را ترک کنند و آن تعدادی که تمایل به بازگشت و مراجعت مجدد داشته‌اند نیز باید با ارائه گذرنامه خود به سفارت جمهوری اسلامی در کابل و دفاتر نمایندگی که در پنج شهر افغانستان دایر شده است با دریافت روادید به کشور مسافرت کنند.

مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر یادآور شد: دسته دیگر نیز اتباع افغانی متأهل بودند که بازگشت افراد متاهل مشکلاتی از جمله بالا بودن هزینه‌های جابه‌جایی را به دنبال دارد.

محمدپور اضافه کرد: بر همین اساس و با توجه به توافقات انجام شده بین مسئولان و به دنبال خدماتی که در طول سالیان متمادی تاکنون توسط جمهوری اسلامی ایران به مهاجران تبعه افغانستان ارائه شده موافقت شد در راستای مساعدت به این خانواده‌ها در داخل کشور توسط سفارت افغانستان برای آنان گذرنامه صادر و تحویل داده شود.

مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر گفت: مقدمات کار آغاز شد و در نخستین اقدام که از تاریخ 17 تا 24 فروردین امسال در استان بوشهر با حضور نمایندگان کنسولی افغانستان صورت گرفت طرح ثبت‌نام برای اتباع خانواری که در طرح شرکت کرده و دارای برگه‌های بازگشت تا تاریخ 31 خرداد ماه بودند آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: در مدت زمان لازم برای افراد ثبت‌نام شده گذرنامه صادر شده است و مجددا با حضور نمایندگان سفارت افغانستان در بوشهر تحویل افراد شد.

محمدپور بیان کرد: در راستای این خدمات‌دهی و تکمیل شده طرح، مرحله بعدی برای درج روادید و صدور پروانه اقامت در گذرنامه افراد مشمول است که با انجام هماهنگی‌های لازم در این ارتباط اتباع می‌توانند برای دریافت اطلاعات لازم به سایت www.atba.ostb.ir مراجعه کنند.

وی افزود: این افراد با تکمیل و ارائه مدارک لازم بر اساس زمان‌بندی‌های اعلام شده از اول خرداد تا اول تیرماه امسال به آدرس جاده نیروگاه اتمی، جنب اردوگاه مراقبتی برج مقام برای دریافت معرفی‌نامه مراجعه کنند و بعد برای سیر فرآیند درج روادید و دریافت اقامت در گذرنامه خود و اعضاء خانوار به نیروی انتظامی مدیریت گذرنامه اتباع خارجه مراجعه کنند.

مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر یادآور شد: با اجرای مرحله پایانی طرح سرشماری اتباع افغانی غیر قانونی و نیز به موازات افزایش تسهیلات ورود قانونی حضور، اقامت، اسکان، تردد و ورود و خروج و اشتغال اتباع خارجی بویژه اتباع افغانی در کشور قانونمند و افراد مجاز باید دارای کارت‌های اقامت یا پاسپورت با ویزای معتبر باشند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول