اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آینده

دبستان قرآن و عترت کریمه(س) راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعلیم و تربیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از تاسیس پیش دبستانی و دبستان قرآن و عترت کریمه(س) به همت معاونت فرهنگی آستانه حضرت معصومه(س) خبر داد.

دبستان قرآن و عترت کریمه(س) راه‌اندازی می‌شود

علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که در معاونت فرهنگی و مرکز نشر معارف قرآن آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) فعال است، مدیریت تعلیم و تربیت است که رسالت‌هایی در زمینه امور آموزشی و تربیتی دارد.

وی ادامه داد: یک بخش از مدیریت بخش تعلیم و تربیت مربوط به آموزش‌های رسمی می‌شود که شامل دبستان، راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی در قالب دانشکده‌ها و مدارس علمیه است.

مدیرکل تعلیم و تربیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارگروه‌های مشخصی در این معاونت تشکیل شده که در حال تهیه الگوهای مشخصی برای امر تعلیم و تربیت هستند.

وی افزود: قسمتی از این برنامه که اکنون اجرایی شده است مربوط به مدرسه ابتدایی و پیش دبستانی قرآن و عترت کریمه(س) است که به صورت آزمایشی در قم در سال تحصیلی جدید راه‌اندازی خواهد شد.

قاسمی گفت: تبلیغات این مدارس در حال حاضر شروع شده و ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای تحصیل در این مدرسه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدارس همه اهداف آموزش و پرورش به صورت کامل‌ دنبال می‌شود چرا که ما معتقدیم اهداف عالی آموزشی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش به دلیل کمبودهایی که در زمینه نیروی انسانی وجود دارد، به طور کامل دنبال نمی‌شود.

مدیرکل تعلیم و تربیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) عنوان داشت: مدرسه قرآن و عترت کریمه(س) به عنوان یک الگوی قابل توسعه در شهر قم اجرا می‌شود و در قدم‌های بعدی در نقاط مختلف ایران اجرا خواهد شد.

وی ابراز کرد: مهم‌ترین کاری که قرار است در این مدارس انجام شود، تربیت نیروی انسانی کارآمد و ایجاد چرخه‌ای است که در آن نیروی انسانی تربیت شده بتواند در مراحل بعدی در همین سیستم به کار گرفته شود.

قاسمی ادامه داد: در این نوع از مدارس یک جلسه در هفته بر روی یکی از آیات الهی با استفاده از اساتید مجرب کار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس قرآن و عترت با توجه به تقسیم‌بندی که در زمینه هفت سال تحصیل دانش‌آموزان شده است، 210 ادب اسلامی با زبان کودکانه و استفاده از شعر، قصه و بازی به دانش‌آموزان آموخته می‌شود.

مدیرکل تعلیم و تربیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: برنامه دیگر این مدارس آموزش کامل قرائت صحیح قرآن به کودکان و آموزش زیباخوانی و تجوید به آنها است.

وی گفت: آموزش قرائت صحیح در سال اول و دوم ابتدایی اتفاق می‌افتد که هر سال 80 ساعت آموزشی در این زمینه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی یادآور شد: پس از اینکه روخوانی و صحیح‌خوانی در دو سال ابتدایی ورود به مدرسه محقق شد، سال سوم و چهارم آموزش روان‌خوانی طی 160 ساعت آموزشی و به عنوان آموزش قرائت و انس با قرآن کریم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در دو سال پایانی دوره ابتدایی نیز هر سال 80 ساعت به تجوید اختصاص داده می‌شود که در نهایت انس با قرآن و قرائت صحیح و زیبا برای دانش‌آموز محقق می‌شود.

مدیرکل تعلیم و تربیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مدرسه ترویج برنامه تلاوت روزانه قرآن در میان دانش‌آموزان است تا به این وسیله زمینه فهم مفاهیم قرآن و عمل به آنها در دانش‌آموز به وجود بیاید.

وی افزود: همچنین در مدرسه قرآن و عترت از سال اول ابتدایی هر هفته یک ساعت آموزشی برای ترجمه و آموزش مفاهیم قرآن اختصاص داده شده است که در مجموع در 180 ساعت آموزشی به این موضوع پرداخته می‌شود.

قاسمی ادامه داد: حفظ جزء سی‌ام و سوره‌های منتخب قرآن کریم و آموزش نکته‌های اخلاقی بارز در آیات قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در سال‌های نخست ورود به دبستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول