اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد

افزوده شدن 25 رشته تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از افزوده شدن 25 رشته تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی اردبیل خبر داد.

افزوده شدن 25 رشته تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی اردبیل

علیرضا رزمجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مرکز تحقیقات و پژوهش استان اردبیل به ویژه مستقر در دانشگاه‌ها آمادگی دارد رابطه تنگاتنگ خود را با مرکز تحقیقات بخش کشاورزی و منابع طبیعی حفظ و ارتقا دهد و ما در این زمینه از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی مطلوب و مناسب دانشجویان استقبال می‌کنیم.

عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: اولویت‌های پژوهشی بخش کشاورزی توسط اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی مشخص شده و ما در تلاش هستیم این تحقیقات را به سمت کاربردی کردن سوق دهیم.

وی ابراز داشت: افزایش 10 رشته دکترا در بخش کشاورزی و 15 رشته کارشناسی ارشد نمود و جلوه‌ای از اهتمام دانشگاه محقق اردبیلی و مراکز علمی و تحقیقاتی ما به کاربردی کردن علوم و فنون جدید در بخش کشاورزی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اکثر دانشگاه‌ها آموزش نیروی انسانی به شکل کاربردی و با بهره‌گیری از روش‌های نوین اتفاق می‌افتد به طوری که در این امر بهینه ‌منابع و بهره‌گیری از نهاده‌های کشاورزی با استفاده از آموزش‌ها و روش‌های نوین اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رزمجو اظهار داشت: در کنار این فارغ‌التحصیلان باید سطح آگاهی و علم کشاورزان را افزایش دهیم تا متوسط تولید و میانگین بهره‌وری در این بخش افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اگر در دنیا به صورت سرانه 40 درصد تحقیقات و پژوهش‌ها به همت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط انجام می‌شود در کشور ما این رقم زیر یک درصد است و فاصله مهارت و کاربردی کردن علوم یاد گرفته شده و همچنین اهتمام به امر پژوهش و تحقیق مورد غفلت واقع شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 5 هزار فارغ‌التحصیل بیکار کشاورزی، بیان داشت: تنها با تکیه بر توان این فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی که آموزش دیده نیستند نمی‌توانیم اراضی به آنها واگذار کرده و یا طرح‌هایی را برای آنها مصوب کنیم بلکه در ابتدا نیاز است این نیروها از لحاظ مهارت و آموزش مورد سنجش واقعی قرار گیرند به طوری که بخش عظیمی از این بیکاران در حال حاضر عضو نظام مهندسی کشاورزی بوده و ما در بخش‌های باغات، زراعت حفظ نباتات مکانیزاسیون بخش کشاورزی و... از توانمندی آنان استفاده می‌کنیم.

رزمجو افزود: اگر با برنامه‌ریزی و دقت نظر به توانمندی جوانان، استعداد آنان را به درستی به کار گیریم نه تنها در بخش تولید بلکه حوزه بهره‌‌گیری از فناوری‌های جدید و جذب سرمایه‌گذاران می توانیم شایسته و موفق عمل کنیم.

عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی بنای اولیه در بهر‌ه‌گیری از مهارت جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیل کشاورزی را حضور آنها در مزرعه کار عملی در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر نقصی نیز در آموزش نیروها وجود دارد باید با استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز مهارت آموزی برطرف کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول