اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد

آمادگی بسیج سازندگی برای ساخت مسکن محرومان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آمادگی بسیج سازندگی برای ساخت مسکن محرومان به ویژه در روستاها با حداقل هزینه، زمان و کیفیت خبر داد.

آمادگی بسیج سازندگی برای ساخت مسکن محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد زهرایی ظهر امروز در جمع مسئولان بشرویه اظهار داشت: بسیج سازندگی از ابتدای فعالیت خود اقدامات ارزنده‌ای در راستای رفع محرومیت‌زدایی در روستاها و خدمت‌رسانی به مناطق محروم داشته است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در مراحل اولیه برای رفع خلاهای به وجود آمده از دوران جنگ و پرکردن اوقات فراغت جوانان وارد عمل شده و در سال‌های اخیر با رویکرد کمک به ایجاد اشتغال پایدار و خدمت‌رسانی به دولت و محرومان کار خود را دنبال می‌کند.

زهرایی افزود: طی این مدت 17 دستگاه اجرایی با بسیج سازندگی همکاری و تعامل مستمر داشته و گروه‌های جهادی متشکل از دانشجویان مومن و معتقد میهن اسلامی نیز از این طرح استقبال چشمگیری داشته‌اند.

وی آمادگی بسیج سازندگی برای ساخت مسکن محرومان به ویژه در روستاها را با حداقل هزینه، زمان و کیفیت بالا اعلام کرد و یادآور شد: این مهم نشان از انگیزه بالای گروه‌های جهادی در راستای خدمت به محرومان است.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی رویکرد بسیج سازندگی را دو وجهی دانست و عنوان کرد: بسیج سازندگی از یک‌سو با دولت و ادارات دولتی و از سوی دیگر با کمک سپاه و بسیج ارتباط مستقیم برقرار می‌کند که اعتبارات دولتی و بسیج مستضعفان به این سازمان تعلق می‌گیرد.

وی از طرح‌های هجرت سه به عنوان یک نمونه از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر بسیجیان در خدمت به اقشار ضعیف و محروم جامعه نام برد و تصریح کرد: دیدگاه امروز بسیج سازندگی، نگاه فرهنگی است که سودی برای سازمان در نظر گرفته نمی‌شود.

زهرایی اعلام کرد: تاکنون بیش از 70 درصد از اجرای پروژه‌های دانشگاه و ساخت سالن‌های ورزشی به بسیج سازندگی واگذار شده است که با این وضعیت، پیشرفت 20 تا 30 درصدی فعالیت در این سازمان را خواهیم داشت.

زهرایی از اعزام گروه‌های جهادی به صورت نفر اردو خبر داد و افزود: در هر فصل سال افراد در یک گروه و یک منطقه حضور می‌یابند و سعی بر این شده تا گروه‌های جهادی سابقه‌دار در هر منطقه الگوی فعالیت و برنامه را در اختیار گروه‌های اعزامی نوپا  قرار دهند.

وی خواستار تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از اعضای حلقه‌های صالحین بسیج در محلات و ادارات شد و ادامه داد: با هدف نهادینه‌سازی زندگی جهادی و ایجاد شور و نشاط و با برگزاری کلاس‌های آموزشی، سوادآموزی، شرکت در نمازهای جماعت و کلاس‌های فرهنگی هنری در کنار فعالیت‌های عمرانی نیز در هر گروه جهادی یک نفر روحانی نیز اعزام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول