اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار مشهد و معاون وزیر امور زنان افغانستان

نمایشگاه مشترک بانوان هنرمند ایران و افغانستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در دومین هفته دوستی بانوان ایران و افغانستان نمایشگاه مشترک هنرمندان این دو کشور در مشهد افتتاح شد.

نمایشگاه مشترک بانوان هنرمند ایران و افغانستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در دومین هفته دوستی بانوان ایران و افغانستان نمایشگاه مشترک بانوان هنرمند این دو کشور در زمینه صنایع دستی، سوزن‌دوزی، سنگ و زیورآلات و صنایع دستی چرم با حضور شهردار مشهد و معاون وزیر امور زنان افغانستان عصر امروز در پارک کوه‌سنگی مشهد افتتاح شد.

سیدمحمد پژمان شهردار مشهد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: خداوند متعال خصلت انسان‌ها را بر پایه مهر و محبت آفریده و پیامبر عظم‌الشأن اسلام را نیز به عنوان رحمت برای عالمیان فرستاده است.

شهردار مشهد ادامه داد: محبت و عاطفه در خارج از حوزه ادیان نیز وجود دارد و تمامی انسان‌ها آن را تجربه کرده‌اند و بسط و گسترش آن موجب تقویت همکاری‌ها و دوستی‌ها میان ملل مختلف می‌شود و قطعاً دارای برکات زیادی نیز خواهد بود.

پژمان تأکید کرد: تنها اگر زندگی بر پایه مهر و محبت پایه‌گذاری شود انسان‌ها از آن لذت خواهند برد و در غیر این صورت زندگی برای انسان تیره و تار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه دوستی میان ایران و افغانستان تصریح کرد: ملت ایران در 4 دهه گذشته دوستی و ارادت خود را به کشور دوست و همسایه افغانستان اثبات کرده است و دولت ایران نیز همواره در کنار مردم افغانستان بوده و از ارائه هیچ کمکی دریغ نکرده است.

پژمان گفت: این دوستی‌ها به دلیل آن است که بر پایه دستور اکید قرآن تمامی انسان‌ها جزئی از امت واحده هستند و برای بسط و گسترش این امت واحده باید تلاش کنند.

شهردار مشهد با اشاره به نقش زنان در جامعه نیز خاطرنشان کرد: بانوان نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می‌دهند و قطعاً تأثیر عظیمی در هر دو حوزه خانواده و جامعه دارند.

وی عنوان کرد: توسعه روابط دوستانه میان بانوان دو کشور ایران و افغانستان اتفاق بسیار مبارکی است و موجب استحکام بیشتر دوستی میان این دو کشور می‌شود.

پژمان در خاتمه پیام هنر را محبت و دوستی عنوان کرد و ادامه داد: هنر پیامی جز دوستی ندارد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک مردم و هنرمندان افغانستان با پشت‌ سر گذاشتن دوران سخت کشور خود در یک فضای امن بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول