اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور زنان افغانستان:

باید نگرش طالبانی نسبت به زنان در افغانستان تغییر کند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور زنان افغانستان گفت: باید با گسترش مشارکت زنان در امور اجتماعی افغانستان نگرش طالبانی نسبت به زنان را در این کشور تغییر دهیم.

باید نگرش طالبانی نسبت به زنان در افغانستان تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مژگان مصطفوی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشترک بانوان هنرمند ایران و افغانستان که در فرهنگسرای کودک و آینده پارک کوه‌سنگی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته برنامه‌های بسیار خوبی میان دو کشور ایران و افغانستان در هفته دوستی برگزار شده است.

معاون وزیر امور زنان افغانستان ادامه داد: نخستین هفته دوستی سال گذشته از 22 تا 8 خردادماه و مصادف با ایام ولادت‌ حضرت زهرا(س) در کابل برگزار شد و دارای نتایج بسیار سودمندی نیز بود.

مصطفوی گفت: سمینار یک روزه نقش زن در اسلام، نمایشگاه مشترک صنایع دستی بانوان ایران و افغانستان، برگزاری شب شعر میان شعرای دو کشور و برپایی کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های هفته دوستی ایران و افغانستان در سال گذشته بود.

وی تأکید کرد: بر همین اساس و بر پایه دوستی قوی میان دو کشور در سال جاری نیز این برنامه‌ها در هفته دوستی بانوان ایران و افغانستان در مشهد ادامه پیدا می‌کند.

معاون وزیر امور زنان افغانستان خاطرنشان کرد: آنچه میان ایران و افغانستان اهمیت دارد رسوم و آداب مشترک و هم‌چنین علاقه معنوی بسیار قوی میان این دو کشور است و مرزهای جغرافیایی در این زمینه اهمیتی ندارند.

مصطفوی با اشاره به وضعیت زنان در جامعه امروز افغانستان تصریح کرد: ظرفیت‌‌های زنان افغانی بسیار بالا است و وزارت امور زنان نیز یک برنامه 10 ساله را برای بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال بانوان افغانی طراحی کرده است.

وی تأکید کرد: این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند امنیت، حراست از حقوق بشر، توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی، تعلیم و تربیت و سلامت پایه‌ریزی شده است.

معاون وزیر امور زنان افغانستان اظهار داشت: تاکنون بیش از 100 نمایشگاه را در افغانستان و همچنین در سایر کشورها برگزار کرده‌ایم و هدف نهایی ما این است که زنان را به جایگاه واقعی خود در افغانستان برسانیم.

مصطفوی افزود: طی سال‌های گذشته 427 نهاد جامعه مدنی در زمینه فعالیت‌های مربوط به زنان در افغانستان ثبت شده و علاوه بر آن هر ساله کارگاه‌های آموزشی بسیار زیادی را نیز برپا می‌کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید با کمک دولت و ملت افغانستان و هم‌چنین برادران دینی خود در جمهوری اسلامی ایران دید طالبانی را نسبت به زنان در افغانستان تغییر دهیم و زمینه مشارکت هر چه بیشتر زنان افغانی را در امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فعالیت‌های هنری فراهم کنیم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول