اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیگاری‌ها مقررات پارک بدون دخانیات را زیر پا گذاشتند

ورامین در رویای پارک‌های بدون دود

خبرگزاری فارس: رویای پارک‌های بدون دود در ورامین زمانی در اذهان مردم این شهرستان نقش بست که یک سال قبل مسئولان شهری از راه‌اندازی پارک بدون دخانیات خبر دادند اما این رویا هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

ورامین در رویای پارک‌های بدون دود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، یکسال قبل مسئولان مدیریت شهری شهرستان ورامین از راه‌اندازی پارک بدون دخانیات خبر دادند اما هنوز رویای پارک‌های بدون دود در ورامین ادامه دارد، چرا که افراد سیگاری به راحتی مقررات این پارک‌ها را زیر پا می‌گذارند.

رضا کارخانه، مدیر شهری ورامین ششم تیر سال 90 از آغاز طرح ایجاد پارک بدون دخانیات به صورت پایلوت در پارک شقایق ورامین خبر داد و در تشریح ویژگی‌های این طرح اعلام کرد: طرح پارک بدون دخانیات با انجام کارشناسی‌های لازم در واحد امور اجتماعی تهیه شد.

وی تاکید کرد: پس از تمهید مقدمات این طرح در حوزه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری، در هفته بدون دخانیات به‌صورت آزمایشی آغاز و در روز پنجم تیرماه، سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر به صورت رسمی اجرایی شد.

این طرح بسیار پسندیده بود و امنیت فرهنگی و افزایش سلامتی را نیز به همراه می‌آورد و می‌توانست رویکرد مردم به این پارک را بیش از گذشته تغییر دهد و بسیاری از شهروندان ورامین را خشنود کند.

اما با وجود توجه و پیگیری‌های شهردار، متاسفانه پس از چندی مقررات "پارک بدون دخانیات" به آرامی در عمل برچیده شد، به طوری که مشاهده افراد در حال استعمال سیگار در این پارک متداول شد و کار به جایی رسید که حتی استعمال قلیان هم در محوطه این پارک به سهولت دیده می‌شد.

این موضوع در حالی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم حسین خلیلی یکی از اعضای شورای شهر ورامین اخیرا در مصاحبه‌ای از تشکیل انجمن مبارزه با مصرف دخانیات در شهرستان ورامین خبر داده و می‌گوید: در راستای مبارزه با مصرف دخانیات، هم‌اکنون دو پارک شقایق و خانواده در ورامین به عنوان پارک‌های بدون دخانیات مطرح شده و استعمال هرگونه دخانیات اعم از سیگار و قلیان در آنها ممنوع است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری ورامین به زودی استعمال دخانیات در تمام پارک‌های ورامین ممنوع می‌شود.

خلیلی در ادامه از اجرای طرح فرآموز به منظور مبارزه با مصرف دخانیات در مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان دوره ابتدایی ارائه می‌شود تا این قشر از جامعه به عنوان مروجان سلامت، با استعمال‌کنندگان دخانیات در مراکز عمومی برخورد کرده و تذکرات لازم برای عدم استعمال دخانیات به آنها ارائه شود.

در اینکه ممنوعیت استعمال دخانیات خوب است حرفی نیست اما بهتر است مسئولان شهری با تکیه بر شعار و فرافکنی در پی عمل به یک شعار باشند، در جایی که ما پس از یک سال شعار و تبلیغات هنوز نتوانسته‌ایم در پارکی که به احترام شهدا شقایق نامگذاری شده؛ شعار "پارک بدون دخانیات" را اجرایی کنیم، چطور می‌توانیم در مورد اجرای این طرح در مدارس که متولی آن نهاد دیگری است شعار ‌دهیم!

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول