اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

محققان دریافتند

چاقی به کارکرد قلب نوجوانان آسیب می رساند

خبرگزاری فارس: محققان براساس تحقیقات جدید خود دریافتند که چاقی به قلب نوجوانان و کارکرد آن آسیب می رساند لذا آنها نیاز به رژیم غذایی مناسب و ورزش برای جلوگیری از وقوع این وضعیت دارند.

چاقی به کارکرد قلب نوجوانان آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه اینترنتی هلث دی نیوز، تحقیقات محققان در کوزوو حاکی است: بین چاقی نوجوانان و بیماری قلبی و عروق رابطه مستقیم وجود دارد به گونه ای که چاقی یک عامل خطرساز برای بیماریهای قلبی به شمار می آید.

محققان تحقیقات خود را ساختار و کارکرد قلب97 نوجوان شامل 32 فرد لاغر، 33 فرد دچار اضافه وزن و 32 فرد چاق انجام دادند به این نتیجه رسیدند که چاقی نوجوانان به شدت به قلب و کارکرد آن آسیب می رساند.

گانی باجراکتاریسرب سرپرست این تحقیق که استاد پزشکی داخلی و قلب و عروق دانشگاه پریشتینا در کوزوو است، گفت: آموزش دادن یک رژیم غذایی سالم و ورزش کردن نوجوانان در مدارس برای جلوگیری از چاقی آنها یا در اوایل ابتلای آنها به بیماریهای قلبی و عروقی مورد نیاز است.

وی افزود: این یک گام مهم در جلوگیری از چاقی و بیماری های قلبی عروقی در بزرگسالان به شمار می رود.

این محققان گفتند: مطالعات بیشتری نیاز است تا مشخص شود که چنانچه نوجوانان با کاهش وزن مواجه شوند آیا در بیماری قلبی آنها هم نتیجه عکس ظاهر خواهد یا خیر.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول