اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای توسعه اشتغال‌زایی خانگی انجام می‌شود

آموزش مهارت‌‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای به جوانان روستایی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین گفت: آموزش مهارت‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای به جوانان روستایی در راستای توسعه اشتغال‌زایی خانگی در روستاها انجام می‌شود.

آموزش مهارت‌‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای به جوانان روستایی

 سید‌محمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اداره آموزش فنی‌ و حرفه‌‌ای توانسته اشتغال‌زایی خوبی را در بین افراد جویای کار ایجاد کند.

حسینی بیان کرد: اداره کل آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی را به دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه در سراسر استان قزوین ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای همکاری مطلوبی با بسیج سازندگی دارد، افزود: این همکاری از چند سال گذشته با امضای تفاهم‌نامه بین دو نهاد در قالب طرح هجرت 3 شروع شده است و هر روز این رابطه هدفمندتر می‌شود.

این مقام مسئول خدمت‌رسانی در زمینه آموزش و ارتقای مهارت به اقشار مختلف جامعه در مناطق محروم و روستاها را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای برشمرد و بیان کرد: این اداره کل با آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای به نوجوانان و جوانان در روستاها بهره‌وری و اثربخشی نتایج فعالیت‌های آنان را ارتقا داده است.

پایگاه‌های بسیج نیازهای آموزشی هر روستا را نیازسنجی می‌کند

مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه بسیج سازندگی در همه روستاهای استان قزوین پایگاه بسیج دایر کرده است، افزود: این نهاد با برقراری رابطه عمیق با مردم توانسته است نیازهای آموزشی هر روستا را نیازسنجی کند و همچنین بخشداری و دهیاری‌های با سنجش نیازهای هر روستا تلاش می‌کنند تا خدمات بهتری به آنان داده شود.

وی ادامه داد: بسیج با نیازسنجی، اطلاعات آموزشی را به اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای اطلاع می‌دهد تا این اداره کل با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق نیازهای آموزشی فرهنگی و هنری را به اقشار مختلف جامعه روستایی بهتر ارائه دهد.

حسینی اضافه کرد: روش نیازسنجی بهترین روش ارائه آموزشی به جامعه روستایی است که تاکنون این روش نتایج مطلوبی در ارتقاء کیفیت آموزشی به آنان داشته است.

با نیازسنجی در روستاها توسط بسیج سازندگی کیفیت آموزش ارتقا می‌یابد

این مقام مسئول ادامه داد: با نیازسنجی بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستاها اداره کل فنی و‌ حرفه‌ای می‌تواند امکانات، استانداردها، کیفیت و منابع آموزشی به افراد جویای کار را بهتر ارائه دهد تا راندمان کیفیت آموزش‌های فرهنگی و هنری در این مناطق ارتقا یابد.

حسینی یادآور شد: بسیج سازندگی با معرفی نیروی‌های انسانی متخصص در قالب طرح هجرت 3 به اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای موجب ساماندهی ارائه آموزش‌های این اداره شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: بسیج سازندگی معلمان توانمند و متدین در قالب طرح هجرت 3 را به اداره کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای معرفی می‌کند تا آموزش مهارت فنی با کیفیت مطلوب‌تری در روستاها به جوانان و نوجوانان روستایی داده شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول