اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

هیئت‌های ورزشی سیاسی نشوند/ فعالیت 33 سالن ورزشی در آمل

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: نباید پهلوانان به سیاست کشیده شوند و هیئت‌های ورزشی وارد سیاست شوند.

هیئت‌های ورزشی سیاسی نشوند/ فعالیت 33 سالن ورزشی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، با حضور مسئولان و ورزشکاران آملی بعدازظهر امروز مجمع پیشکسوتان کشتی این شهرستان کار خود را آغاز کرد.

فرماندار آمل در این نشست با پیشکسوتان ورزشی شهرستان، منش و خصلت پهلوانی را برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی دانست و بیان داشت: باید در هر کاری از ائمه اطهار و اهل بیت مدد بخواهیم تا امور ما رنگ و بویی خدایی به خود بگیرد.

وی با اعلام اینکه این شهرستان قبل از انقلاب تنها یک سالن ورزشی شهدا، یک سالن کشتی و استادیوم شهید چمران داشت، تاکید کرد: امروزه به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام امت بیش از 33 سالن ورزشی در بخش شهری و روستایی فعالیت دارند.

فرماندار آمل درباره اعتبارات اختصاص یافته به جامعه ورزشی آن در ابتدای سال 91 یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای ورزش شهرستان لحاظ شده که برای ساخت دو سالن بخش کوهستانی لاریجان، تجهیز و ساخت سالن‌های ورزشی روستایی و ورزشگاه شهید چمران به کار برده می‌شود.

اکبرزاده با بیان اینکه 100 شهید این شهرستان از قشر ورزشکار جامعه بودند، اذعان داشت: فضاهای زیاد روستایی و شهری این شهرستان در دولت نهم و دهم برا‌ی استفاده قهرمانان و ورزشکاران به بار نشست.

* هیئت‌های ورزشی به سیاست کشیده نشوند

وی آمل را یکی از ظرفیت‌های بزرگ و مهد استعدادهای ورزشی به ویژه در رشته پهلوانی کشتی برشمرد و اظهار داشت: آیین پهلوانی و قهرمانی از دیرباز با زندگی مردم کشورمان عجین بوده که برگرفته از اعتقادات دینی، آموزه‌های اسلامی و راه و رسم امام نخست شیعیان است.

نماینده عالی دولت در آمل با عنوان اینکه هم‌اکنون برخی از کشورهای دنیا ورزش‌های زورخانه‌ای، پهلوانی و باستانی را از ایران گرفته‌اند و استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: درس دلیری، مبارزه با ظلم و ستم، دشمن‌ستیزی و عدالت در خصلت پهلوانی است زیرا در تمام عرصه‌های ورزشی قهرمان زیاد داریم ولی ارتقا از درجه قهرمانی به پهلوانی بسیار ارزشمند و ماندگار است.

وی تصریح کرد: نباید پهلوانان به سیاست کشیده شوند و هیئت‌های ورزشی وارد سیاست شوند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول