اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور آبفار فومن خبر داد

اجرای فاز دوم شبکه آبرسانی روستای فومن

خبرگزاری فارس: سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی فومن از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شبکه آبرسانی به روستای کمامردخ این شهرستان خبر داد.

اجرای فاز دوم شبکه آبرسانی روستای فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، مصطفی اصغری عصر امروز در جلسه آبفار این شهرستان اظهار کرد: در فاز دوم شبکه آبرسانی به روستای کمامردخ فومن 12 هزار و 600 متر لوله‌گذاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست شبکه آبرسانی روستای کمامردخ در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افزود: تامین آب این پروژه از سایت بزرگ آبرسانی روستای باغبانان فومن صورت می‌گیرد.

سرپرست امور آبفار فومن با اشاره به اینکه در فاز نخست این پروژه 4 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی هزینه شد، ابراز کرد: فاز دوم پروژه مذکور در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود و 256 خانوار روستای کمامردخ از آب شرب و سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه هم‌اکنون عملیات اجرایی خط انتقال آب روستای کمادول آغاز شده است، افزود: لوله‌گذاری به طول 700 متر، نصب ایستگاه پمپاژ و خرید امتیاز برق از عملیات انجام پروژه مذکور است.

اصغری، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از روستای سند فومن به پنج روستای بخش «رود پیش» این شهرستان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و ابراز کرد: 13 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال آب از روستای سند به روستای کیابان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور در دو مرحله اجرا می‌شود، متذکر شد: در مجموع 33 کیلومتر لوله‌گذاری برای اجرای خط انتقال آب از روستای سند تا 6 روستای گوشلومندان، رودبار چیره، مالوان کیابان، گیگاسر و «رود پیش» صورت می‌گیرد.

این مسئول، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم خط انتقال آب روستای «رود پیش» را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و افزود: فاز دوم این پروژه شامل تکمیل ایستگاه پمپاژ، تکمیل و رنگ‌آمیزی مخزن هوایی و عملیات لوله‌گذاری است.

وی حجم لوله گذاری پروژه مذکور را 33 کیلومتر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: فاز نخست خط توزیع آب روستای «رود پیش» در سال 86 با 44 کیلومتر لوله‌گذاری افتتاح شد و با اجرای فاز دوم این پروژه 828 خانوار روستاهای رود پیش، کیابان و مالوان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

به گفته اصغری، 95 روستای فومن زیرپوشش امور آبفار این شهرستان هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول