اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت خبر داد

3 برابر شدن اهدای عضو در کشور/ انجام بیش از 80 عمل پیوند قلب در سال گذشته

خبرگزاری فارس: معاون درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی از انجام 82 عمل پیوند قلب در سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: اهدا عضو در کشور نسبت به سال‌های گذشته بیش از 3 برابر افزایش داشته است.

3 برابر شدن اهدای عضو در کشور/ انجام بیش از 80 عمل پیوند قلب در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن امامی‌رضوی دقایقی پیش در آیین افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی و چهارمین کنگره پرفیوژن که در بیمارستان رضوی مشهد مقدس اظهار داشت: آستان قدس به ‌عنوان یک نهاد حمایتی از توسعه علم در کشور تاکنون به این مهم پرداخته است و شاهد خدمات بسیاری در این زمینه از سوی مجموعه بزرگ آستان قدس رضوی بوده‌‌ایم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ عبادتی بالاتر از حضور در مجامع علمی در کشور نیست، افزود: به برکت انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر شاهد توسعه قابل توجهی در ارائه خدمات پزشکی هستیم که امید به زندگی در کشور به بیش از 14 سال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در سال‌های اخیر که مرگ و میر در میان مادران باردار و نوزادان نیز کاهش پیدا کرده و این نیز از دیگر شاخص‌های سلامت در کشور است.

امامی‌رضوی افزود: امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب اسلامی ایران در حوزه قلب و عروق اقدامات قابل توجهی را از جمله اقدامات پیش‌گیرانه و درمانی را توسعه داده و در حال انجام است.

معاون وزیر بهداشت وجود 25 مرکز جراحی قلب در سراسر کشور خبر داد و اذعان داشت: امروز اهدا عضو در کشور نسبت به سال‌های گذشته بیش از 3 برابر افزایش داشته است.

وی با تاکید بر توسعه اقدامات پیش‌گیرانه و تغییر شیوه زندگی گفت: در حال حاضر تأکید نظام سلامت بر اقدامات پیش‌گیرانه و تغییر شیوه زندگی، تغییر رژیم غذایی، کاهش مصرف دخانیات، استرس و مواد آسیب‌زا به سلامت است باید امروز متخصصانی در حوزه پیش‌گیری فعال شوند چرا که اعتماد قابل توجهی بیماران به پزشکان دارند و کمک متخصصان به حوزه پیش‌گیری می‌تواند این اقدامات را در کشور فرهنگ‌سازی کند.

امامی رضوی در خاتمه با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور اظهار داشت: 25 درصد از جمعیت کشور به بالای 65 سال رسیده است و امروز شاهد افزایش امید به زندگی در میان بانوان نسبت به آقایان هستیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول