اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس:

اتحاد کشورهای اسلامی هنوز محقق نشده است

خبرگزاری فارس: استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس گفت: انسجام و همگرایی اسلامی تا به حال از مرحله تئوریک فراتر نرفته و لباس عمل نپوشیده است.

اتحاد کشورهای اسلامی هنوز محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، «جمال رجب سید بی» در حاشیه بازدید از آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) اظهار داشت: اتحاد و همسویی کشورهای اسلامی بدون شک تأثیر زیادی در تعاملات جهانی دارد.

وی بیان داشت: اگر انسجام و همگرایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گیرد می‌تواند نقش و جایگاه این کشورها را در عرصه بین‌الملل ارتقا بخشد.

استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس با تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: انسجام و همگرایی اسلامی تا به حال از مرحله تئوریک فراتر نرفته و لباس عمل نپوشیده است.

وی خاطر نشان کرد: اختلافات و ناهمگونی‌های حاکم در بین کشورهای اسلامی علاوه بر اینکه این کشورها را در نظام بین‌المللی به عنوان بازیگران غیر تأثیرگذار جلوه می‌دهد موجب عقب‌ماندگی علمی جوامع اسلامی نیز شده است.

رجب‌سید‌بی ابراز داشت: کشورهای اسلامی تنها زمانی می‌توانند از این انفعال درآمده و نقش مثبت ایفا کنند که بتوانند برنامه‌های مشخص، هدف و استراتژی واحدی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه قرآن ما را دعوت کرده تا حقایق آسمان و زمین را دریابیم افزود: امروز به تربیت جدیدی به منظور بررسی تمدن اسلام نیاز داریم.

استاد فلسفه اسلامی دانشگاه سوئیس با اشاره به بیداری اسلامی جهان یادآور شد: تکیه به عقل فردی و غفلت از عقل اجتماعی و گروهی در زبان علم، مانع پیشرفت بیداری است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول