اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست سلماس:

زباله‌های پزشکی سلماس روزانه جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست سلماس گفت: زباله‌های پزشکی سلماس به زودی بی‌خطر و روزانه به محل دفن زباله منتقل می‌شوند.

زباله‌های پزشکی سلماس روزانه جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهران نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه روزانه 60 تا 100 کیلو زباله پزشکی در شهرستان سلماس تولید می‌شود از این رو وجود دستگاه بی‌خطرساز زباله در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: با استقرار این دستگاه در بیمارستان خاتم الانبیاء بعد از بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی و تبدیل آن به زباله عادی به محل دفن زباله شهری منتقل می‌شوند.

نظری در ادامه گفت: زباله‌های پزشکی با هماهنگی نظام پزشکی و مدیریت شهرداری به صورت روزانه و با دریافت تعرفه مصوب جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و به محل دفن زباله منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: براساس پایش‌های صورت گرفته توسط این اداره و مرکز بهداشت، رهاسازی زباله در دره‌ها، رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کنار جاده‌ها و بعضی از روستاهای بزرگ به ویژه روستاهای بخش مرکزی سبب زشت شدن چهره طبیعت و آلودگی و تخریب محیط زیست می‌شوند.

نظری با اشاره به سایت زباله شهری سلماس بیان کرد: این سایت در وسعت 25 هکتار در شش کیلومتری شرق شهرستان سلماس واقع شده و روزانه به طور متوسط بیش از 100 تن زباله در این محل دفن می‌شود.

رئیس محیط زیست سلماس با بیان اینکه سایت زباله شهری سلماس طی چند سال آینده جوابگوی زباله‌های بیشتر نخواهد بود گفت: با افزایش میزان تولید زباله اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری ضروری است از این رو این طرح از نیمه دوم امسال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول