اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

پیکر آیت‌الله یدالله دهقان در گلزار شهدای اهر آرام گرفت

خبرگزاری فارس: پیکر آیت‌الله یدالله دهقان از اساتید حوزه و دانشگاه و نماینده دور اول مردم اهر در مجلس پس از عمری پژوهش و خدمت به جامعه علمی دیشب دارفانی را وداع گفت و ظهر امروز در گلزار شهدای اهر آرام گرفت.

پیکر آیت‌الله یدالله دهقان در گلزار شهدای اهر آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این عالم فرزانه ظهر امروز در میان حزن و اندوه علاقمندان علم و فقاهت با حضور روحانیت، طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع)، مسئولان محلی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم ولایتمدار شهرستان اهر و با حضور میهمانانی از مراکز استان قم از مقابل مسجد حضرت صاحب‌الامر تشییع و در گلزار شهدای این شهر در کنار پدر و مادران شهدا آرام گرفت.

این عالم فقید در سال 1327 ه.ش در شهرستان اهر چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و تحصیلات مقدماتی حوزوی را در حوزه علمیه اهر نزد استادانی چون آیات عظام حسین نجفی، بنی‌هاشم، حاج شیخ جعفر اجتهادی و محمدحسین محقق فرا گرفت.

وی تحصیلات تکمیلی را در تبریز و قم در محضر اساتیدی چون آیات عظام مشکینی، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، نوری همدانی و خزعلی فراگرفت.

از فعالیت‌های سیاسی وی در زمان رژیم شاهنشاهی می‌توان به سخنرانی در مساجد و منابر علیه رژیم شاهنشاهی و حضور مؤثر در راهپیمایی‌های قبل از انقلاب اشاره کرد.

بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز به‌دلیل علاقمندی مردم این شهرستان به این عالم فرزانه به‌عنوان نخستین نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی راه یافت و پس از اتمام دوره چهار ساله به‌دلیل علاقه به مسائل فرهنگی و علمی به سمت رئیس مرکز تربیت معلم شهید بهشتی شهرستان اهر انتخاب شد.

علاوه بر مسئولیت این مرکز علمی تدریس در این مرکز و حوزه علمیه شهرستان را نیز ادامه داد و مدتی هم به‌عنوان امام جمعه موقت شهرستان به راهنمایی و ارشاد مؤمنان مشغول بود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول