اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مرکز مدیریت حوادث استان اردبیل:

بیمارستان صحرایی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: برای امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان در زمان وقوع حوادث و رخدادهای ناگوار بیمارستان صحرایی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

بیمارستان صحرایی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم مقصودی نیازی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: این مجموعه به تانکر سوخت، آب و دستگاه الکتروکوتر مجهز می‌شود تا از این طریق بتوان برخی نیازمندی‌های مقطعی را تامین کرد.

وی گفت: در کنار آن اقدام به خرید و تجهیز اتوبوس ـ آمبولانس کردیم که با هزینه 200 میلیون تومان این دستگاه که مورد نیاز در حوادث و سوانح مختلف است آماده بهره‌برداری شده است.

جانشین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کارگروه بهداشت و درمان در بحران دوره‌های آموزشی مختلف را با پایه مفاهیم آسیب و بحران و ضرورت توجه به رعایت مسائل بهداشتی و درمانی را برگزار کرده که اولین دوره آموزشی در سال گذشته برای 165 پرسنل بیمارستان امام اردبیل، سبلان، اورژانس 115 و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تدارک شده بود.

مقصودی نیازی یادآور شد؛ در دوره آموزشی جدید که امسال برگزار شد 114 نفر پرسنل بیمارستان‌های ارس پارس‌آباد و سبلان اردبیل شرکت کرده و با نحوه خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در مواقع بحرانی آشنا شدند.

وی همچنین از تکمیل بانک اطلاعات سیستم فرماندهی مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و ضرورت خدمات‌رسانی در چهار مرحله بهداشتی، درمانی، دارویی و نظارتی بیان داشت: در سال 90 در بیش از هشت مانور فراسازمانی هلال احمر، شرکت گاز، اورژانس و فرودگاه شرکت کردیم.

رئیس کارگروه بهداشت و درمان در مواقع بحرانی اردبیل تصریح کرد: در دو ماهه اول امسال نیز در دو مانور حضور فعال داشتیم و سعی کردیم آمادگی خود را برای مقابله با حوادث و بحران‌ها حفظ کنیم.

مقصودی نیازی به برنامه‌های پیش رو و در دست اقدام نیز اشاره کرد و افزود: امسال نیز تلاش می‌کنیم در کنار حضور موفق و کار‌گشا در مانورهای مختلف امداد و نجات آمبولانس پایگاه‌های جاده‌ای خود را به خودروهای دارای دیفرانسیل قوی مجهز کنیم تا در مواقع بحرانی و سرما و یخبندان دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: در صورت بروز حوادث 50 تخت بیمارستان صحرایی آماده امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان است و در کنار آن 13 تخت در قالب اتوبوس ـ آمبولانس می‌تواند به حادثه‌دیدگان امداد‌رسانی کند.

جانشین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: در شرایط بحرانی ظرفیت تخت خالی بیمارستان‌های ما با ترخیص بیماران عادی افزایش یافته و با همکاری استان‌های معین قادر هستیم به حادثه‌دیدگان احتمالی به صورت فوق‌العاده و ویژه مدد برسانیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول