اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

‌کلمه "شهادت" در اسناد سجلی پایگاه جمعیتی کشور ثبت شد‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای نخستین‌ بار و به منظور تجلیل از مقام شامخ شهیدان، کلمه فوت در پایگاه جمعیتی کشور از اسناد سجلی شهیدان حذف و کلمه شهادت جایگزین آن شد.

‌کلمه "شهادت" در اسناد سجلی پایگاه جمعیتی کشور ثبت شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد ناظمی‌اردکانی صبح امروز در دومین همایش امور ایثارگران ادارات کل ثبت احوال سراسر کشور در مشهد با اشاره به جایگاه شهیدان در جامعه و در بین مردم اظهار داشت: آنچه که در این ارتباط می‌توان گفت این است که در ثبت کلمه شهادت در اسناد سجلی در این سال‌ها غافل بودیم و با توجه به اعتقاداتی که داریم درج کلمه فوت در اسناد سجلی شهیدان شایسته این انسان‌های والامقام نبوده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس و با رونمایی از سند سجلی شهدا در اقصی نقاط کشور، می‌توان به احیای روحیه فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرد که در این راستا اجرای این امر توسط ادارات ثبت و احوال کاری زیبنده است.

ناظمی‌اردکانی در ادامه در ارتباط با دیگر اقدامات این سازمان برای ارج نهادن به مقام شهیدان گفت: علاوه بر این سازمان ثبت احوال در نظر دارد شناسنامه شهید طراحی و ارائه دهد که در این راستا خواستار همکاری همه اهالی هنر و ذوق و اندیشه در این زمینه است.

وی گفت: این سازمان هم‌چنین با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت و پاسداشت شخصیت‌ها، طرح ایجاد گنجینه اسناد هویتی برای شخصیت‌ها علمی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و به ویژه شهیدان و سرداران شهید را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول