اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات دیوان عدالت اداری کشور خبر داد

راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری پرونده‌های قضایی کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دیوان عدالت اداری کشور گفت: سامانه نرم‌افزاری مدیریت پرونده‌های قضایی «CMS» راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری پرونده‌های قضایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمود صدرایی پیش از ظهر امروز در آغاز فعالیت دفتر دیوان عدالت اداری دادگستری گیلان این دفاتر را دارای سه وظیفه مهم دانست و اظهار کرد: میزان سطح دادخواست‌های دستگاه‌های مستقر در استان، اعلام روند پیگیری پرونده طرف شکایت و ارائه مشاوره قضایی از وظایف دفاتر دیوان عدالت اداری است.

وی با بیان اینکه مباحث اجرای احکام در مراحل اولیه انجام می‌شود افزود: توسعه دسترسی مردم به مراجع قضایی و آگاهی مردم از آخرین وضعیت پرونده خود از جمله اهداف این دفاتر است.

این مسئول درباره راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری مدیریت پرونده قضایی «CMS» در استان‌ها بیان کرد: با ایجاد این سامانه افراد برای مراجعه به دفاتر نمایندگی دیوان عدالت دادخواست خود را ارائه می‌دهند و سپس نسبت به ثبت دادخواست اقدام می‌شود و عدد 16 رقمی که معرف پرونده شاکیان است به آنها داده می‌شود که از این طریق پرونده‌ها رسیدگی و پیگیری صورت می‌گیرد.

وی راه‌اندازی سامانه 51200 را از جمله اقدام‌های دفتر فناوری اطلاعات دیوان عنوان کرد و افزود: فرد شاکی می‌تواند با واریز کردن عدد 16 رقمی و رمز آن که مانند کارت شتاب است از آخرین وضعیت پرونده‌ خود آگاه شود و نیازی به مراجعه نیست.

صدرایی با اشاره به اینکه سامانه پیامک مذکور در حال اطلاع‌رسانی دیوان است تصریح کرد: با ثبت دادخواست پرونده عدد 16 رقمی در تلفن همراه پیامک می‌شود که پرونده به فلان شعبه ارجاع داده شده است و هرگونه تغییرات و یا نقص پرونده از طریق سامانه پیامک کوتاه به فرد شاکی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی راه‌اندازی این دفاتر را در کاهش زمان و اطاله رسیدگی به پرونده‌ها تاثیرگذار خواند و ابراز کرد: گیلان چهارمین استان کشور در ایجاد دفتر نمایندگی عدالت اداری است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول