اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای اداری نور

ششمین امام جمعه نور معارفه شد

خبرگزاری فارس: در شورای اداری شهرستان نور، حجت‌الاسلام باقرزاده به‌عنوان امام جمعه جدید نور معرفی شد.

ششمین امام جمعه نور معارفه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جلسه شورای اداری شهرستان نور پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به منظور تودیع و معارفه امامان جمعه قبل و جدید  شهر نور در سالن پیامبر اعظم ارشاد نور برگزار شد.

عبدالقدیر مشایخی فرماندار نور در ابتدای جلسه ائمه جمعه را پدران معنوی جامعه دانست و بیان داشت: امام جمعه در هر شهرستان وظیفه هدایت و تقویت دینی را دارد.

فرماندار نور در ادامه به بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما به امام راحل دین داریم و همکاری و پشتیبانی در اعزام زائران مرقد آن حضرت بخش کوچکی از انجام وظیفه است که باید انجام شود.

وی به حضور 91 آلاله شهید در بیست و سومین سالگرد حضرت امام (ره)در مرقد مطهر اشاره کرد و افزود: امام امسال میزبان 91 شهیدی است که با اطاعت از ولی فقیه در راه ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام به شهادت رسیدند.

مسئول دبیرخانه جامعه روحانیت شهرستان نور به نمایندگی از روحانیون شهرستان، هیئت‌های مذهبی، موسسات و مراکز قرآنی، مداحان و...پای تریبون حاضر شد و مراتب قدردانی خود را از امام جمعه سابق حجت‌الاسلام امیری اعلام کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی اظهار داشت: شهرستان‌های ساحلی به ویژه غرب مازندران در معرض فرهنگ مقلد است نه فرهنگ مولد، فعالیت‌های فرهنگی که در طول ایام سال انجام می‌شود با یک پنجشنبه و جمعه و یا یک تعطیلی چند روزه با حضور مسافران همه متغیرهای تاثیرگذار تغییر پیدا می‌کند و تاثیرگذاری ندارد.

رئیس اداره تبلیغات نور ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امام جمعه سابق دغدغه فرهنگی بود که حتی جلوتر از دستگاه‌های متولی پیگیر قضایای فرهنگی بودند.

وی به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در دفتر امام جمعه در شنبه‌های هر هفته ، جلسه تفسیر قرآن در مسجد جامع رویان، تفسیر نهج‌البلاغه در مسجد جامع نور و... اشاره کرد و تصریح داشت: آثار زحمات حجت‌الاسلام امیری سال‌ها ماندگار خواهد بود و نمایان می‌ماند.

حجت‌الاسلام سید حسین امیری پس از حجت الاسلام اسماعیلی به‌عنوان امام جمعه نور منصوب و یک سال و هشت ماه در این سمت علاوه بر تقویت سنگر امامت جماعت تلاش جدی در امور فرهنگی داشت که از جمله آن تالیف چهار کتاب به ویژه کتاب ردای خونین با موضوع زندگینامه شیخ فضل الله نوری است که تحسین خیلی‌ها از جمله آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران را در برداشت.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول