اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

عمیق‌ترین بحران‌های اجتماعی با سخن ولی فقیه حل می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: عمیق‌ترین بحران‌های اجتماعی که در جوامع دیگر هزینه‌های سنگین را می‌طلبد به راحتی با یک صحبت ولی فقیه در کشور ما حل می‌شود.

عمیق‌ترین بحران‌های اجتماعی با سخن ولی فقیه حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حمید رضا شاکرین پیش از ظهر امروز در نشست مبانی و کارکردهای ولایت فقیه که در تالار معرفت پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ولایت فقیه دارای کارکردهایی است که می‌تواند منشأ مطالعات قرار گیرد و باید به این نکته توجه شود که نقش ولایت فقیه در سطح جهانی اهمیت صدچندان دارد.

وی با بیان اینکه باید کارکردهای ولایت فقیه از منظر جامعه‌شناسی در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: یک نظام سیاسی زمانی نظام کارآمد و مثبت تلقی می‌شود که با هزینه کمتر ثمره و نتایج بیشتری به بار آورد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: در جامعه دینی ولایت فقیه کارآمدترین الگوی سیاسی است و این امر با مقایسه یک سری مباحث نظری جامعه‌شناختی با شرایط جامعه دینی اثبات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارآمدی خوب ارتباط وسیعی با نظام ارزشی حاکم بر جامعه دارد و هر اندازه یک نظام سیاسی و حکومت با ارزش‌های مقبول و نهادینه شده هماهنگ باشد از کارآمدی بیشتری برخوردار است.

شاکرین عنوان داشت: اگر حکومت از ارزش‌های محبوب جامعه فاصله بگیرد، طبیعی بوده که برای همگام و هماهنگ کردن آن باید هزینه‌های فراوان صرف شود.

وی با بیان اینکه جامعه دینی هنجارها و ارزش‌های دینی را پذیرفته و نسبت به آنها دلبستگی دارد، گفت: به دلیل آنکه ولایت فقیه، ولایت فقاهت، هنجار و ارزش‌های الهی است که از سوی خداوند ابلاغ شده، بنابراین تطابق قوی و عمیق بین ارزش‌های دینی جامعه و ولایت فقیه برقرار می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: این امر سبب شکل‌گیری رابطه عمیق معنوی و عاطفی بین جامعه و ولی فقیه شده که از جنبه الهی ولی فقیه سرچشمه می‌گیرد و از سوی دیگر این تعلق ایجاد شده کارآمدی را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: عمیق‌ترین بحران‌های اجتماعی که در جوامع دیگر هزینه‌های سنگین را می‌طلبد به راحتی با یک صحبت ولی فقیه در کشور ما حل می‌شود و این مسئله نشان دهنده گوشه‌ای از کارآمدی اصل ولایت فقیه است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول