اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اصفهان

نرخ نمونه‌برداری عمل‌های مداخله‌ای، دولتی شد

خبرگزاری فارس: عضو تیم جراحی عمل‌های مداخله‌ای بیمارستان امین اصفهان گفت: برای نخستین بار در اصفهان، نمونه‌برداری عمل‌های مداخله‌ای تحت راهنمای سونوگرافی و سی‌.تی.‌اسکن در این بیمارستان به صورت دولتی انجام می‌گیرد.

نرخ نمونه‌برداری عمل‌های مداخله‌ای، دولتی شد

وحید گوهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نمونه‌برداری از توده‌های سینه، تیروئید، کبد، ریه، قفسه سینه و شکم تحت گاید (راهنمایی) سونوگرافی و سی.‌تی.‌اسکن در این مرکز به صورت دولتی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماران می‌توانند روزهای شنبه و چهارشنبه‌ها ساعت 16 مراجعه کنند، بیان داشت: تا پیش از این بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی خصوصی منتقل می‌شدند که ضمن صرف وقت و هزینه تحمیل شده بر بیمارستان و بیمار، در این نقل و انتقال خطرات جسمی هم بر بیمار وارد می‌شد.

رئیس بیمارستان امین اصفهان تصریح کرد: هزینه انجام این اعمال مداخله‌ای در مراکز درمانی خصوصی برابر 200 هزار تومان است که در این بیمارستان به قیمت دولتی برای هر بیمار 60 هزار تومان می‌شود و تنها 10 درصد آن برعهده بیمار است.

وی با اشاره به اینکه کم‌تر پزشکی حاضر به انجام این اعمال در بیمارستان‌های دولتی می‌شود، افزود: در صورتی که انجام این اعمال به نحو صحیح توسط پزشک انجام نگیرد با عوارضی هم‌چون تنگی نفس، عفونت و خون‌ریزی همراه است که یک پزشک با چنین هزینه کم زیر بار انجام عملی با این خطرات نمی‌رود.

گوهریان به دلیل اینکه برای ارائه این خدمات به بیماران نیاز به استخدام چند نیروی جدید است که به راحتی این کار قابل انجام نیست، گفت: بنابراین سعی شده است که در حال حاضر برای بیماران نیازمند بیمارستان خود این خدمات ارائه شود و در صورت تکمیل کادر مربوطه برای بیماران خارج از بیمارستانی هم استفاده شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که تمام دستگاه‌های مورد نیاز در این حوزه را از کشورهای خارجی وارد می‌کنند، هزینه این دستگاه‌ها و وسایل مصرفی با خود بیمار است زیرا به صرفه بیمارستان نیست و تاکنون زیر بار آن نرفته است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول