اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

اندیشه‌های امام میراث گرانبهایی برای نسل امروزی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با اشاره به تاثیرگذاری اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) در جهان، از آنها به‌عنوان میراث گرانبهای امام برای نسل کنونی جامعه نام برد.

اندیشه‌های امام میراث گرانبهایی برای نسل امروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران پیشروترین نظام حکومتی جهان در راستای برقراری عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی بوده و هم‌اکنون به الگویی تمام عیار برای ملت‌های آزادی‌خواه دنیا تبدیل شده ‌است.

وی افزود: پس از 33 سال از عمر با برکت نظام اسلامی در ایران شاهد ترقی و پیشرفت روزافزون این نظام الهی در عرصه‌های گوناگون علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستیم و این مهم نشأت گرفته از روحیه انقلابی، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی مردم ایران است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امام خمینی(ره) با اندیشه‌های ناب اسلامی و تفکرات متعالی خویش میراثی گرانبها را برای نسل‌های آینده انقلاب اسلامی باقی گذاشتند که باید با هوشیاری و دقت روزافزون از این میراث گرانبها محافظت نماییم.

مجتهدی خاطرنشان کرد: تداوم راه امام خمینی(ره) و تبعیت از منویات عالمانه نایب برحقشان می‌تواند زمینه‌ساز تعالی روزافزون ایران اسلامی باشد.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت باسعادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) عنوان کرد: تأسی از سیره والای ائمه اطهار(ع) و تلاش در مسیر عمل به آموزه‌های انسان‌ساز دین مبین اسلام می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را خنثی کند و در سالم‌سازی جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به مناقشات بین‌المللی و حملات تروریستی در کشورهای همسایه افزود: به برکت نظام مقدس اسلامی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم نظامی، انتظامی و امنیتی در مناطق مختلف کشور به‌ویژه در مرزهای گسترده ایران اسلامی می‌توان ادعا کرد که ایران امن‌ترین کشور منطقه بوده و اقتدار و عزت ایرانیان برای همه مسلمانان جهان یک الگوی عینی است.

امام جمعه سنندج خدمت به مردم و تلاش در رفع مشکلات معیشتی آنان را از والاترین عبادات عنوان کرد و خواستار دقت و توجه بیش از پیش مسئولان و مدیران استان در این راستا شد.

مجتهدی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته مقابله با مظاهر بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه را وظیفه‌ای همگانی و امری واجب عنوان کرد و خواستار بسیج همه امکانات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با این معضل شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول