اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه کرج:

آرمان امام اصلی (ره) سربلندی جهان اسلام بود

خبرگزاری فارس: خطیب نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج گفت: مهمترین هدف و آرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، سربلندی جهان اسلام بود.

آرمان امام اصلی (ره) سربلندی جهان اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز شهرستان کرج با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی، به در پیش بودن مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در دوران حکومت طاغوت شرایط زندگی برای مسلمانان و شیعیان به دلیل حاکمیت عده‌ای غرب‌زده و خودفروخته بسیار ناگوار بود.

وی تصریح کرد: در همین زمان یکی از فرزندان حضرت زهرا (ره) با برافراشتن پرچم حق به جنگ یزید زمان رفت و بار دیگر پرچم جهاد در برابر ظالم را به مانند عاشورای حسینی در دست گرفت.

پانزدهم خرداد نشانه بصیرت ملت ایران است

نماینده مردم استان‌های تهران و البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم ولایی و مومن ایران اسلامی نیز از شرایط ضد دینی حاکم بر کشورمان در عذاب بودند، به مانند همیشه به پیروی از مرجعیت معظم شیعه قیام کرده و ثمره ایثار و فداکاری آنها را ما امروز در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم.

کازرونی ادامه داد: در دوران سیاهی که کسی توان مقابله با حکومت دیکتاتور وقت را نداشت، تعدادی از شیعیان واقعی حضرت علی (ع) به خیابان‌ها آمده و واقعه دردناک و ناگوار پانزدهم خرداد ایجاد شد.

وی تاکید کرد:‌ به طور قطع این واقعه دلخراش نشانه بصیرت و هوشیاری ملت ایران است که در زمان لازم پشت ولایت را خالی نکرده و نخواهند کرد.

امام (ره) عاشق مردم بود

امام جمعه شهرستان کرج به تاثیر کلام و اندیشه امام خمینی (ره) در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امام (ره) عاشق مردم بود و ملت‌های مختلف به ویژه ایرانیان نیز به ایشان عشق و ارادت بسیاری داشته و دارند.

کازرونی افزود: از سوی دیگر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که همواره در برابر مردم مظلوم فروتن بود، در مقابل ظالمان دلی نترس داشت و تمام کسانی که با ایشان زندگی کردند، این امر را شهادت می‌دهند.

وی ادامه داد: امام خمینی هدف و آرمانی بزرگ‌تر از سربلندی جهان اسلام و عزت مسلمانان نداشت و این هدف را تا آخرین روز زندگی پربرکت خویش، پیگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) تنها برای رضای خدا کار می‌کرد و حرفی به غیر از کلام حق بر زبان جاری نمی‌ساخت، گفت: ایشان به تنهایی و با دست‌های خالی در برابر ظلم و زور زمانه ایستاد و همین روحیه باعث شد که ملت‌های مختلف با وجود گذشت بیش از 2 دهه از رحلت ملکوتی امام راحل، از اندیشه ایشان الگوبرداری می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: معظم‌له یکی از تربیت یافتگان مکتب ولایت است و خدا را شاکریم که در نبود امام خمینی (ره) برکت حضور یکی دیگر از فرزندان زهرا (س) را به ما عطا فرمود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول