اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

کتابت نام امام جواد (ع) توسط خوشنویسان اقدامی ماندگار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: کتابت نامه امام جواد (ع) توسط خوشنویسان برجسته در زابل، یک کار ماندگار و قابل پسند است.

کتابت نام امام جواد (ع) توسط خوشنویسان اقدامی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زابل در مصلای المهدی (عج) این شهرستان در جمع مومنان نمازگزار زابل، اظهار داشت: از تمامی دست‌اندرکارانی که در امر کتابت نامه امام جواد (ع) دخیل بوده‌اند بسیار تقدیر و تشکر می‌شود و این کار اقدامی بسیار نیکو و ماندگاری در تاریخ سیستان است.

وی افزود: در آستانه سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره) قرار داریم و این روز را به همه آزادیخواهان و دوستداران آن امام همام تسلیت و تهنیت عرض می‌کنیم.

خطیب جمعه زابل ادامه داد: موضع امام (ره) برگرفته از قرآن کریم بوده است، مبنای امام (ره) با توجه به تاکیدات قرآن و برای نفی طاغوتیان و اقدام برای تشکیل قوانین الهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، نه تنها هدف امام نابودی طاغوت بود بلکه ایشان تلاش کرد که یک حکومت براساس قوانین الهی تاسیس کند.

خطیب جمعه زابل عنوان کرد: اصل ولایت‌فقیه به عنوان یک نظریه مورد بحث بود و این اصل جدیدالتاسیس نیست بلکه سابقه دیرینه‌ای دارد.

طباطبایی ادامه داد: با رهبری داهیانه امام راحل، همه توطئه‌های سنگین دشمنان خنثی می‌شد و دشمنان ملت ما می‌دانستند که این بنای مستحکمی است و این بنا ولایت‌فقیه است و اگر ما ولایت‌فقیه را نمی‌داشتیم، معلوم نبود که سرنوشت ملت ما به کجا کشیده می‌شد.

امام جمعه زابل در ادامه ولادت با سعادت امام جواد (ع) و فرارسیدن این عید بزرگ را به دوستان و عاشقان ولایت ائمه تبریک گفت.

وی افزود: امام جواد (ع)، شخصیتی است که به گفته امام رضا (ع) مولودی پر برکت و بهتر از او به دنیا نیامده است.

طباطبایی به کتابت نامه امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: این برنامه که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است، یک کار بسیار خوب و فرصتی برای جویندگان به اهل قلم هست.

وی تصریح کرد: امام جواد (ع) در آن زمان، نامه‌ای به فرماندار وقت سیستان می‌نویسد و خود نامه نشان از این دارد که مردم سیستان دوستداران اهل بیت و شیعیان مخلص و مومن هستند. 

امام جمعه زابل این کار را بسیار خوب و پسندیده دانست و بیان کرد: این حرکت بسیار نمادین و جالب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت پذیرفته است و از بهترین و ممتازترین خطاط‌ها در این برنامه دعوت شده و این کتابت یک اثر ماندگار در روز ولادت امام جواد (ع) ،در مصلای زابل و آیین نماز جمعه خواهد بود که بسیار اقدام بزرگ و میمونی است.

طباطبایی 13 رجب روز ولادت مولود کعبه امام العارفین، علی‌ابن‌ابیطالب (ع) را پیشاپیش به عاشقان این امام تبریک گفت.

به گزارش فارس: امروز پس از خطبه‌های نماز جمعه زابل، در همایش کتابت امام جواد (ع)، از نام آن امام بزرگوار در مصلای المهدی (عج) زابل با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان، امام جمعه و فرماندار و دیگر مسئولان اجرایی شهرستان زابل، رونمایی شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول