اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

کتابت‌ نامه امام جواد (ع) به فرماندار سیستان توسط خوشنو‌یسان برجسته

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 50 نفر از بهترین و برجسته‌ترین خطاطان و خوشنویسان، کار کتابت نامه امام جواد (ع) به فرماندار وقت سیستان را بر عهده دارند.

کتابت‌ نامه امام جواد (ع) به فرماندار سیستان توسط خوشنو‌یسان برجسته

حجت‌الاسلام والملسمین عباس دانشی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتابت نامه امام جواد (ع) به فرماندار وقت سیستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: با بررسی که در دوران اسلامی می‌شود یکی از نقاط روشن، پیوند و ارتباط ایرانیان با خاندان عصمت و طهارت (ع) بوده که این به عنوان رویکرد سیاسی مربوط به دوره‌های خاصی نیست.

وی افزود: اعتقاد و باور عمیق در ایرانیان از همان آغاز حضور اسلام در ایران وجود داشته است و حضور ایرانیان در سرزمین وحی شکل گرفته که از نمونه‌های بارز آن می‌توانیم به پیوند میان ایرانیان در مدینه، ساحت مقدس امیرالمومنین (ع) یاد کرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بعد از آن در دوران دیگر ائمه، حضرت سیدالشهدا و پس از آن در قیام‌هایی که به خونخواهی قیام شهدای کربلا صورت پذیرفت این حضور و ارتباط در زمان حضرت امام رضا (ع) به اوج خود می‌رسد.

دانشی ادامه داد: امام رضا (ع) در میان مردم ایران حضور دارد و پس از آن هم در زمان امام جواد (ع) وقتی که از سرزمین سیستان گزارشی دریافت می‌شود مبنی بر اینکه فرماندار سیستان و مردم این سرزمین از ارادتمندان به اهل بیت (ع) هستند، امام توسط یکی از شهروندان آن روزگار سیستان به سفارش او، نامه‌ای به فرماندار وقت سیستان می‌نویسد.

وی تصریح کرد: آنچه که در بحارالانوار و تهذیب‌الاحکام شیخ طوسی آمده است، امام از مذهب فرماندار یاد می‌کند که "تو مذهب زیبا و جمیلی داری و لذا به مردمان خدمت و نیکی کن که نیکوکاری برای تو خواهد ماند".

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هدف از برگزاری این همایش این است که مردم با نامه تاریخی امام جواد (ع) فرماندار وقت سیستان بیشتر آشنا شوند.

دانشی افزود: امروز از کتابت نامه امام جواد (ع) رونمایی شد و از 50 هنرمند برجسته سیستان در زابل دعوت شده تا کار کتابت آن نامه را انجام دهند و امیدواریم در سال‌های آینده، گام‌های بعدی با شکوه‌تر و بزرگ‌تر برداشته شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول