اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع بیگانه و مهاجران خارجی استان اصفهان:

اتباع مجرد افغانی به کشور خود می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: اتباع مجرد افغانی که دارای برگ بازگشت هستند باید برای گرفتن گذرنامه به کشور خود بازگردند.

اتباع مجرد افغانی به کشور خود می‌روند

بهرام صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اقامت اتباع بیگانه افغانی اظهار داشت: کشور ایران از جمله کشورهایی است که ارائه خدمات آنان به اتباع بیگانه در راستای حفظ کرامت انسانی از سوی مجامع بین‌المللی قابل قیاس با سایر کشورها نیست.

وی به اقامت اتباع افاغنه در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: اتباع مجرد افغانی که دارای برگه بازگشت هستند باید برای گرفتن گذرنامه به کشور خود بازگردند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی تصریح کرد: برای افراد متأهل به دلیل بالا بودن هزینه‌های انتقال و هم‌چنین مشکلات معیشتی در ایران گذرنامه صادر می‌شود، اما افراد مجرد باید به افغانستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج با اتباع بیگانه تابع ضوابط خاص است، اضافه کرد: هر گونه ازدواج با اتباع بیگانه بدون ثبت و مجوز عواقب دارد.

صمیمی افزود: قبل از هر گونه اقدام افرادی که قصد ازدواج با اتباع را دارند باید در این زمینه با مسئولان مربوطه در میان گذاشته و این قضیه را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در بحث سربازی و ازدواج در صورتی که اقامت افراد غیر قانونی باشد خدمات ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: حتی فرزندان این افراد هم برای دریافت شناسنامه باید به سن 18 سال رسیده و مجوز اولیه را دریافت در غیر این ‌صورت از خدمات محروم می‌شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان ادامه داد: اتباع بیگانه در اصفهان برای ازدواج، رهن و اجاره، اسکان و نیز جا‌به‌جا شدن باید مجوز داشته باشند در غیر این‌ صورت در چارچوب ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

وی بیان داشت: در صورتی که خودرویی بدون مجوز اقدام به‌ جا‌به‌‌جایی اتباع کند توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

صمیمی اضافه کرد: در راستای قانونمندی و محدودسازی ورود آزادانه اتباع به کشور هر گونه معامله زمین، خودرو و ملک به افراد غیر قانونی و بدون مجوز ممنوع است.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول