اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت هم‌رزم سید آزادگان از دوره نمایندگی مجلس

سید ابوترابی از انقلاب سهم نمی‌خواست

خبرگزاری فارس: یکی از هم‌رزمان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد گفت: سید علی‌اکبر ابوترابی برای برطرف کردن مشکلات مردم در جامعه بسیار تلاش می‌کرد تا بتواند مشکلی از مردم را برطرف کند و هیچ‌گاه از انقلاب سهم نخواست.

سید ابوترابی از انقلاب سهم نمی‌خواست

محمدباقر اسلامی‌صدر امروز به مناسبت سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و پدر بزرگوارشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بیست روز قبل از وفات سید ابوترابی ایشان در منزل ما بودند که مردم برای حل مشکلاتشان نزد ایشان می‌آمدند و این بزرگوار با صبر و حوصله برای برطرف کردن مشکلات آنان تلاش می‌کرد تا بتواند گره‌ای از مشکلات بندگان خدا را برطرف کند و خدمت به خلق خدا را بهترین عبادت می‌دانست.

وی با اشاره به خاطرات سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد در زمان نمایندگی ایشان در تهران بیان کرد: یک شب سید علی‌اکبر ابوترابی می‌خواستند برای رفتن به تهران با خودروی شخصی بروند که به دلیل شب بودن و خستگی رانندگی کردن در شب، به راننده و دوستانش اجازه ندادند رانندگی کنند، بلکه خودشان تا تهران رانندگی کردند که این نشان‌دهنده تواضع و فروتنی والای ایشان بود.

هم‌رزم‌ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد با مقایسه رفتار سید علی‌اکبر ابوترابی با برخی نمایندگان امروز مجلس، عنوان کرد: این در حالتی است که متأسفانه برخی از نمایندگان امروز مجلس شورای اسلامی که نمایندگان مردم هستند، با تشریفات بسیار سوار ماشین می‌شوند و رانندگانشان تا در خودرو را برای آنها باز نکنند، از خودرو سوار یا پیاده نمی‌شوند و این موارد نه تنها الگویی برای مردم عادی بلکه الگویی برای خواص است.

وی بیان کرد: سید علی‌اکبر ابوترابی تمایلی برای کاندید شدن برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی نداشتند و در این راستا دوستان و مردم بسیار به ایشان اصرار کردند تا کاندید نمایندگی تهران شود و این سید بزرگوار نیز به دلیل انجام تکلیف این مهم را پذیرفت.

سید علی‌اکبر ابوترابی از انقلاب سهم نمی‌خواست

اسلامی‌صدر یادآور شد: سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد از جمله مردان بی‌ادعای انقلاب اسلامی بودند که فعالیت‌های سیاسی آنان برای معروف شدن خودشان نبود بلکه فقط برای برپایی دین اسلام در ایران تلاش می‌کردند و برای رسیدن به این هدف به ارزش‌های مالی و تهدیدهای دشمنان نیز توجهی نمی‌کردند.

وی بیان کرد: همه لحظه‌های زندگی سید ابوترابی‌فرد برای همه مردم ایران و مسلمانان درس عبرت است که با دانستن آن می‌توان بصیرت و تقوای خود را ارتقا داد.

هم‌رزم‌ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد اظهار کرد: من هر وقت که با سید ابوترابی صحبت می‌کردم یاد امام سجاد (ع) می‌افتادم، چراکه عبادت و گذشت ایشان در زندگی بسیار زیاد بود و همه اعمال سیاسی و عبادی‌شان با نیت خالص فقط برای خداوند بود تا بتواند ارزش‌های اسلامی در ایران برپا شود و این حکومت اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام‌ زمان (ع) شود.

اسلامی‌صدر افزود: سید‌علی‌اکبر ابوترابی سجده‌های بسیار طولانی می‌کرد و زمان زیادی را برای عبادت کردن با خداوند متعال اختصاص می‌داد تا بتواند ایمان خود را افزایش دهد و با تقوای الهی پیشه کردن، رضایت خداوند و خلق خدا را کسب کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول