اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه و شاندیز:

به نام گردشگری 50 درصد دام و طیور طرقبه و شاندیز کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه و شاندیز گفت: به نام گردشگری 50 درصد جمعیت دام و طیور طرقبه شاندیز کاهش یافته است.

به نام گردشگری 50 درصد دام و طیور طرقبه و شاندیز کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه سیدحسین موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری منافاتی با توسعه گردشگری شهرستان طرقبه و شاندیز ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: شهرستان طرقبه و شاندیز با تلاش و همت باغداران و تولید کنندگان و در سایه بارگاه منور حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شده است و سالانه بیش از 40 میلیون زائر و گردشگر از این منطقه بازدید می‌کنند.

وی افزود: طبق آمار مستند بیش از 60 درصد جمعیت شهرستان را روستاییان تشکیل داده‌اند که شغل اکثر آنان کشاورزی و دامپروری است و کم‌تر از 3 درصد جمعیت طرقبه و شاندیز از بُعد توریست و گردشگری امرار معاش می‌کنند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی طرقبه و شاندیز با انتقاد از سیاست‌های نادرست برخی مسئولان در ارتباط با ممنوعیت احداث اماکن دامی در منطقه، تصریح کرد: چند سالی است با اتخاذ تصمیم‌های نادرست و غیر منطقی برخی مسئولان استان و به خاطر اسم گردشگری احداث اماکن دامی و کارگاه‌های صنایع روستایی در شهرستان ممنوع و پروانه‌های فعالیت اکثر آنها تمدید نشد به طوری که کارگاه‌های فعال در شهرستان که اشتغال زیادی را ایجاد کرده بودند، تعطیل شد و بیش از 50 درصد جمعیت دام و طیور شهرستان نیز کاهش پیدا کرد.

موسوی‌نژاد عنوان داشت: با شعار گردشگری اراضی زیادی از منطقه به برخی افراد واگذار گردید که تاکنون ثمره چندانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران و مرغداران طرقبه و شاندیز با بیان اینکه تولیدات کشاورزی و دامی عامل مهمی در جذب گردشگر محسوب می‌شود، اظهار داشت: ما با ارتقای فعالیت‌های توریستی در این شهرستان مخالف نیستیم ولی به این نکته نیز اعتقاد داریم که فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری با توسعه گردشگری نه تنها منافاتی ندارد بلکه به رونق این امر نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به این موضوع و رفع معضلات در این بخش نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا با دایر شدن کارگاه‌های فرآوری تولیدات روستایی در جهت تحقق شعار امسال گامی برداشته شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول