اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل خبر داد

حمایت مادی و معنوی از نخبگان اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از حمایت مادی و معنوی از نخبگان استان خبر داد.

حمایت مادی و معنوی از نخبگان اردبیل

حسین شایقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در شناسایی و جذب نخبگان در 11 گروه افراد مورد نظر را زیر پوشش خدمات این بنیاد قرار دادیم به طوری که تعریف روشنی از هر 11 گروه وجود دارد.

شایقی با تعریفی از واژه نخبه بیان داشت: نخبه از دیدگاه بنیاد ملی کسی است که با تلاش و کوشش خود در بحث فناوری، کسب مهارت‌های علمی و هنری و اجتماعی تاثیرگذار بوده و حرکتی ماندگار داشته باشد که بر همین اساس در بنیاد ملی نخبگان تنها بحث عضویت مطرح نیست بلکه حمایت مادی و معنوی از افرادی که احراز شرایط کرده‌اند بیشتر مورد هدف گذاری و تعیین نهایی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل ادامه داد: 11 گروه تعریف شده بنیاد بر اساس آیین‌نامه‌ها در حال بازنگری و افزایش محدوده و دایره و جذب است به طوری که سعی داریم گروه‌های شناسایی و جذب را در حوزه‌های مختلف دامنه‌دار کنیم.

وی گروه اول را برگزیدگان المپیادهای داخلی و خارجی در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی اعلام کرد و افزود: با عضویت این افراد در کنار حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد، سفرهای زیارتی حج و دیگر اماکن مذهبی، پرداخت وام مسکن، انجام وظیفه و تعهد سربازی در کارهای پژوهشی و متناسب با نخبگی و همچنین بورس دکتری برای این قشر در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان داشت: در کنار آن قرار است مقرری ماهانه به این افراد پرداخت شده و فرصت‌های مطالعه و پژوهش با تزریق اعتبار پژوهشی در قالب استادیار جوان به این افراد اعطا شود و این نخبگان در جشنواره ملی شهید چمران حضور داشته باشند.

وی برگزیدگان آزمون‌های سراسری رتبه یک تا 150 رشته ریاضی و تجربی، یک تا رتبه 100 علوم انسانی و همچنین یک تا 50 رتبه گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی را از جمله شرایط عضویت در بنیاد نخبگان اعلام کرد.

شایقی تصریح کرد: برای احراز این شرایط از استان اردبیل افرادی منتخب و برگزیده وجود دارد که نسبت به جذب آنها اقدام کردیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل یکی دیگر از گروه‌های مدنظر بنیاد نخبگان را مخترعان و مبتکران با ایده‌های جدید توصیف کرد و افزود: قرار است در این زمینه نیز هر سال جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای برگزار شود تا مبتکران و مخترعان واقعی معرفی و جذب این بنیاد شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول