اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین همایش شعر مقاومت و پایداری دزفول برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی دومین همایش سراسری شعر مقاومت و پایداری شهر دزفول با حضور شعرای ملی در این شهرستان برگزار شد.

دومین همایش شعر مقاومت و پایداری دزفول برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، دومین همایش سراسری شعر مقاومت و پایداری مردم دزفول با حضور جمع کثیری از شعرای سراسر کشور با شناخت آثار برتر صبح امروز به کار خود پایان داد.

یک شاعر ملی در این باره گفت: شعر مقاومت باید با درون مایه ایثار و شهادت باشد که در سال‌های گذشته چنین اشعاری به وفور از طرف شعرای جوان ایران زمین سروده شده است.

عبدالرحیم سعیدی راد در خصوص این همایش اظهار داشت: اشعار در چهار دسته قرار گرفته بودند، شعر دزفول و شعر دفاع مقدس که هر کدام نیز به دو دسته سپید و کلاسیک تقسیم بندی می شدند.که در مجموع شعر سپید تعداد چندان زیادی نداشتیم.

وی گفت: داوران این کنگره نیز آقایان دکتر محمد رضا سنگر و بهمن ساکی بودند که داوری‌ها به دو شکل تقدیری و بخش رتبه‌بندی صورت گرفت، که در مجموع تقدیری‌ها از نفر اول احمد حسین‌ور علوی، نفر دوم آرش پورعلی‌زاده و نفر سوم نواب ملایی تقدیر به عمل آمد.

در بخش شعر کلاسیک دفاع مقدس علیرضا رجبعلی‌زاده حائز رتبه اول و غلامرضا سلیمانی و عظیم زارع مشترکا حائز مقام دوم و علی اصغر شیری مقام سوم را کسب نمود.

در بخش شعر کلاسیک با موضوع مقاومت و پایداری دزفول عبدالرضا قدیریان اول، عبدالرضا کوه مال جهرمی دوم و زهرا شعبانی حائز رتبه سوم شدند.

در بخش شعر سپید دفاع مقدس مجید موسوی از اصفهان اول و مریم ترنج از بوشهر مقام دوم را کسب کردند و در بخش شعر سپید با موضوع مقاومت و پایداری دزفول عالیه مهرابی از یزد اول و فاطمه بیرانوند نیز به مقام دوم رسید.

دومین کنگره شعر مقاومت و پایداری دزفول به اهتمام و همکاری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شهرستان دزفول و همچنین انجمن شعر دزفول و ستاد چهارم خرداد دزفول جمعه گذشته در دزفول برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول