اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هنوز شخصیت امام علی(ع) ناشناخته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پس از گذشت قرن‌ها هنوز پیشوای نخست شیعیان به درستی برای مردم شناخته شده نیست.

هنوز شخصیت امام علی(ع) ناشناخته است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: زندگی، روش و سیره امام علی(ع) سراسر معنویت و فضیلت بوده و برای بشر دارای ثمراتی مانند سازندگی، کمال و رشد است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) را باید از زبان پیامبر اکرم(ص)، اصحاب و انصار شناخت گفت: امیرمؤمنان(ع) انسانی است که همه در وجود و شخصیتش متحیر هستند و پس از گذشت قرن‌ها هنوز پیشوای نخست شیعیان به درستی برای مردم شناخته شده نیست.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امیرمؤمنان(ع)، انسانی بی‌بدیل از جنبه‌های مختلف و دارای ابعاد شخصیتی مختلف بوده و دارای زوایای وجودی و کمالی برتر است، بنابراین امیرمؤمنان(ع) را در هر جایگاهی باید جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) نگین آفرینش و بهترین انسان‌های روی زمین است افزود: شخصیت این امام بزرگوار باید به عنوان یک انسان، پدر، همسر، امام، خلیفه، جانشین پیامبر، عالم، قاضی، دادرس مظلومان، نوازشگر ایتام و انسان زاهد و جنگجوی مبارز بررسی شود.

موسوی خاطر نشان کرد: امام علی(ع) از نظر شخصیت فردی دارای شخصیتی ممتاز و از نظر شخصیت اجتماعی متکامل بوده و در زمینه جنگجویی، مجاهدی است که با ورود به صحنه نبرد، ترس بر اندام کفار و مجاهدان می‌اندازد.

وی با اشاره به سخنان نبی مکرم اسلام(ص) در مدح و ثنای امیرمؤمنان(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «من و علی(ع) از یک درخت هستیم و من شهر علم و علی در آن است، بنابراین تمام علوم باید از این در عبور کند و هر کسی بخواهد مقام پیامبر اکرم(ص) را درک کند باید از دروازه علی(ع) عبور کند».

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه جز خدا و پیامبر اکرم(ص) هیچکس نتوانسته امام علی(ع) را به درستی به جامعه معرفی کند گفت: همه شیفته امیرمؤمنان(ع) هستیم، ولی وی را به درستی نشناختیم.

وی ادامه داد: علی(ع) با حق و حق با علی(ع) بوده و علی(ع) بر مدار حق و حق بر مدار علی(ع) است و هر کسی از حق دفاع می‌کند باید از علی(ع) دفاع کند، زیرا امیرمؤمنان(ع) پایه اصلی حق است و عدالت‌گستری مانند وی نیامده و هیچکس مانند امام علی(ع) نتوانسته عدالت را معرفی و اجرا کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول