اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان خبر داد

راهیابی کارگردان دشتستانی به جشنواره فیلم ریور ایتالیا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از راهیابی کارگردان دشتستانی به جشنواره فیلم ریور ایتالیا خبر داد.

راهیابی کارگردان دشتستانی به جشنواره فیلم ریور ایتالیا

کرم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: اداره ارشاد دشتستان طی چند سال گذشته در راستای رشد و توسعه فرهنگی در شهرستان اهتمام جدی داشته و روزبه‌روز در مسیر رشد بیشتر حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: کسب رتبه‌های متعدد، شرکت در جشنواره‌های ملی و فرا ملی و خلق آثار در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز برازجانی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان خاطر نشان کرد: هنرمندان برازجانی با ارسال 160 عکس، 14 فیلمنامه و 12 فیلم به جشنواره منطقه‌ای یاسوج اعزام شدند.

باقری تصریح کرد: شرکت در جشنواره عکس نجیرم با 11 قطعه عکس از دیگر موفقیت‌های این عزیزان بوده است.

وی از حضور هنرمندان دشتستان در جشنواره بین‌المللی نماز و نیایش خبر داد و گفت: شرکت در جشنواره استانی "انسان و جامعه" و راهیابی 7 قطعه عکس و همچنین حضور در سومین جشنواره بین‌المللی نماز و نیایش با 10 قطعه عکس از دیگر فعالیت‌های این هنرمندان است.

این مسئول یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس طبیعت و حیات‌وحش استان به مناسبت هفته محیط زیست نیز از دیگر فعالیت‌های این دفتر است.

باقری افزود: ساخت انیمیشن "پله به پله؛ نقطه به نقطه" کاری از شهین دهقانی از جدیدترین تولیدات دفتر برازجان است که برای نخستین بار به جشنواره منطقه‌ای دنا ارسال شد.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال جاری نیز به مناسبت روز بوشهر، فیلم کوتاه "زندگی به سبک مینور" به کارگردانی توران پناهی‌راد جایزه بهترین فیلم این جشنواره را به دست آورد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی دشتستان از برگزاری برنامه‌های نقد آثار هنری در دشتستان خبر داد و بیان کرد: سه‌شنبه هر هفته کارگاه نقد و تحلیل عکس در محل سینمای جوان برازجان با حضور هنرمندان عکاس دفتر برگزار می‌شود.

باقری همچنین از راهیابی کارگردان دشتستانی به جشنواره فیلم ریور ایتالیا خبر داد و گفت: فیلم "گلستان1318" به کارگردانی مهدی تنگستانی از تولیدات سال 90 این دفتر، یکی از 12 فیلم ایرانی راه یافته به جشنواره فیلم ریور ایتالیا بوده که این جشنواره هم‌اکنون در ایتالیا در حال برگزاری است.

وی از برگزاری یک دوره آموزش عکاسی در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: با تلاش انجام شده، همچنین ترم دوم فیلم‌سازی نیز در دشتستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول