اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمود رفیعی:

شیعیان فرزندان ائمه معصومین (ع) هستند

خبرگزاری فارس: یکی از جانبازان 70 درصدی دفاع مقدس گفت: شیعیان فرزندان ائمه معصومین (ع) هستند و از جنس آن‌ها آفریده شده‌اند.

شیعیان فرزندان ائمه معصومین (ع) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمود رفیعی در همایش "پدران آسمانی" که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین (ره) برگزار شد، پدر نخست شیعیان را ائمه معصومین (ع) دانست و اظهار کرد: ما انسان‌ها از همان جنسی آفریده شده‌ایم که علی‌ابن‌ابیطالب (ع) و حجت‌ابن‌الحسن (عج) آفریده شده‌اند.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) که پدر ماست نگران فرزندانش است و هزاران سال می‌شود که شبانه‌روز برای شیعیانش دعا می‌کند.

این جانباز شیمیایی عنوان کرد: این نکته که شیعیان از جنس امام زمان (عج) هستند و امام زمان (عج) نیز انگشت تأکید بر این موضوع نهاده است در علم فلسفه به اصل سنخیت مربوط می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه قرآن دو جنبه باطنی و ظاهری دارد، تصریح کرد: قرآن اقیانوسی است که هر کسی را اجازه شناگری نمی‌دهد.

وی با اشاره به جمله مولانا افزود: مولانا در مثنوی می‌گوید که اگر در فصلی از سال هستیم که گل نیست و می‌خواهیم بوی گل را استشمام کنیم باید به سراغ گلاب برویم حالا درست است که جسم علی (ع) در بین ما حاضر نیست، ولی می‌توانیم بوی او را استشمام کنیم.

رفیعی جمله‌ای از آیت‌الله بهاءالدینی نقل کرد و گفت: آیت‌الله بهاءالدینی نقل می‌کند که روزی پیغمبر (ص)، امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را دیدم که خندان هستند از ایشان دلیل لبخندشان را پرسیدم که فرمودند از داشتن فرزندی به نام روح‌الله خمینی به خود می‌نازیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما یک نفر را داریم که شبیه‌ترین فرد به امام زمان (عج) است و وجودی عارف، حماسی، مجاهد و عالم دارد و نمونه آن در جهان کم بوده و آن آیت‌الله سید علی خامنه‌ای است.

 انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول