اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اعتکاف 5 هزار نفر در مساجد سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌‌وبلوچستان گفت: حدود 5 هزار نفر در سراسر سیستان‌و بلوچستان، آیین اعتکاف را در مساجد شهری و روستایی آغاز کردند

اعتکاف 5 هزار نفر در مساجد سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان ا‌ظهار داشت: حدود 5 هزار زن و مرد در سراسر استان، آیین اعتکاف را در مساجد و مصلاهای محوری شهری و روستایی آغاز کردند.

وی افزود: از شامگاه گذشته، مردان و زنان شیفته اهل بیت عصمت و طهارت برای برگزاری آیین اعتکاف در مساجد شهری و روستایی در نظر گرفته شده، برای این آیین حضور یافتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در زاهدان نیز از شب گذشته در پنج مسجد از جمله مسجد جامع در خیابان آزادی ویژه آقایان و مسجد المهدی(عج) در بلوار معلم، مسجد الزهرا(س) در خیابان آزادگان، مسجد امام رضا(ع) در خیابان صدیقه و مسجد حضرت زینب(س) در خیابان دانشگاه آغاز شده است.

قربانپور برگزاری گفتمان‌های دینی، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، حلقه‌های معرفتی، ایستگاه تصحیح قرائت نماز و دعای 'ام داود' را از جمله برنامه‌های محتوایی مراسم اعتکاف در مساجد سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد.

وی یادآور شد: مراسم باشکوه و معنوی اعتکاف طی روزهای 13، 14 و 15 رجب برگزار می‌شود به طوری که از سالروز میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) آغاز و تا 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) ادامه می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: پارسال، 4 هزار و 445 نفر در مراسم اعتکاف 28 مسجد سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد، 3 هزار و 322 نفر زن و هزار و 123 نفر مرد بودند.

قربانپور تصریح کرد: 4 هزار و 628 نفر در سراسر استان معتکف شدند که از این تعداد 3 هزار و 522 نفر خواهر و هزار و 106 نفر برادر هستند که با تعداد روستاییان معتکف به حدود 5 هزار نفر می‌رسند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول