اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم خبر داد

اهداکنندگان مستمر خون در قم تجلیل می‌شوند/احداث مرکز اهدای خون در منطقه پردیسان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم از برگزاری مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در قم خبر داد.

اهداکنندگان مستمر خون در قم تجلیل می‌شوند/احداث مرکز اهدای خون در منطقه پردیسان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد سال گذشته پایگاه انتقال خون استان قم گفت: پایگاه انتقال خون استان قم در زمینه فرهنگ سلامت و بهداشت فردی در استان دارای جایگاه خوبی بوده و توانسته است در سال گذشته با 20 درصد رشد در اهدای خون به 15 درصد بالاتر از میانگین کشوری برسد.

وی افزود: 22 هزار و 574 نفر در سال 89 خون اهدا کردند که این آمار با رشد 20 درصدی در سال 90 به 35 هزار و 326 اهداکننده رسید.

الهی ادامه داد: 50 درصد از اهداکنندگان در سال 89 از میان اهداکنندگان مستمر خون استان بودند و این میزان در سال 90 به 19 هزار و 373 نفر افزایش یافته و میزان رشد آن به 55 درصد رسیده است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم گفت: همچنین در زمینه تولید خون و فرآورده‌های خونی در سال 89 تعداد 19 هزار و 683 فرآورده خونی به بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی به صورت رایگان ارسال شده که این میزان در سال گذشته به 23 هزار و 122 مورد رسیده و 30 درصد رشد داشته است.

برگزاری همایش تجلیل از 600 اهداکننده برتر خون

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم در ادامه با اشاره به روز جهانی اهداکنندگان خون گفت: همایش تجلیل از اهداکنندگان خون 19 خرداد و در ابتدای هفته بزرگداشت اهدای خون در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با حضور 600 نفر از اهداکنندگان برتر استان برگزار می‌شود و در جریان برگزاری آن از 14 اهداکننده برتر تجلیل می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم با بیان اینکه استان قم دارای سلامت عمومی است اظهار کرد: با توجه به شاخص‌های خونی موجود در استان تاکنون هیچ مورد آلودگی خونی در زمینه بیماری ایدز در استان مشاهده نشده است و در خصوص بیماری‌ هپاتیت آمار استان قم بسیار پایین‌تر از شاخص‌های کشوری بوده است.

وی از ایجاد مرکز اهدای خون در منطقه پردیسان قم خبر داد و گفت: مرکز اهدای خون در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در منطقه پردیسان جنب مرکز اورژانس با مشارکت خیرین احداث خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول