اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری مازندران خبر داد

حضور 24 هزار تبعه غیرمجاز افغانی در مازندران / ‌مجاز به پذیرش اتباع ‌غیرقانونی نیستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع بیگانه استانداری مازندران از وجود 24 هزار تبعه غیرمجاز افغانی در مازندران خبر داد.

حضور 24 هزار تبعه غیرمجاز افغانی در مازندران / ‌مجاز به پذیرش اتباع ‌غیرقانونی نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همایش نقش شوراها و دهیاری‌ها در صیانت از محیط زیست مازندران بعدازظهر امروز در صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد.

در این همایش که از سوی دفتر امور روستایی و اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران برای دهیاران، بخشداران و شوراهای روستاها به منظور صیانت از محیط زیست ترتیب داده شد، مدیرکل اتباع بیگانه استانداری مازندران با بیان اهداف خود در جمع دهیاران گفت: مازندران به عنوان استانی ممنوعه مجاز به پذیرش اتباع غیرقانونی افغانی نیست.

سید تقی شفیعی از وجود 24 هزار تبعه غیرمجاز افغانی در مازندران خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با کمک دهیاران، بخشداران و شوراها بتوانیم در شناسایی اتباع افغانی غیرمجاز در مازندران مبادرت کنیم.

مازندران دارای 3 هزار روستا است و یک هزار و 700 دهیار و 6 هزار عضو شورای روستا دارد.

* پساب‌های شیمیایی کارخانه آرین سینا معضلی برای اراضی کشاورزی

علی اکبر اکبریان دهیار روستای کلمهر با بیان اینکه دهیاران برای حل مشکلات زیست محیطی منطقه فعالیت جدی دارند، اظهار داشت: بخشی از مشکلات زیست محیطی ناشی از دو شهرک صنعتی در ساری است که دود و بوی ناشی از برخی کارخانه‌های مستقر در این شهرک صنعتی معضلات زیست محیطی را برای ساکنان منطقه فراهم کرد.

وی به دود و بوی نامطبوع کارخانه تولیدی خوراک دام و طیور و خوراک ماهی در شهرک صنعتی شماره یک ساری اشاره کرد و یادآور شد: شرکت چسب‌ساز، آرین سینا و آرین شیمی از سری صنایع آلاینده محسوب می‌شوند که پسماند آنها تمام مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی و کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.

دهیار روستای کلمهر با اشاره به اینکه ما مخالف توسعه صنعت و اشتغال‌زایی در مرکز مازندران نیستیم، تصریح کرد: برای برق‌رسانی پست 60 کیلوواتی به شهرک صنعتی شماره یک ساری اراضی کشاورزی خود را در اختیار تکنولوژی قرار دادیم ولی سزاوار نیست که متولیان امر در بخش حفاظت از محیط زیست در برابر این ناملایمات کوتاه بیایند.

وی ادامه داد: ساکنان روستای همجوار با شهرک‌های صنعتی باید دارای امنیت باشند ولی تاکنون کسی پاسخگوی ما نبود.

اکبریان پسماند و پساب‌های شیمیایی ناشی از کارخانه آرین سینا و چسب‌ساز را معضلی برای اراضی کشاورزی دانست و گفت: داخل کانال‌های آب اراضی کشاورزی دیگر علف‌های هرز، لاک‌پشت و قورباغه نیست که این آلاینده‌های شیمیایی محصولات کشاورزی را متاثر خود کرد.

وی علت اصلی مشکل منطقه را بالابودن آب‌های سطحی دانست و اذعان داشت: اگر آب‌های سطحی با حفر کانال به منطقه‌ای دیگر هدایت شود مشکل اراضی کشاورزی از بابت شیرابه‌های شیمیایی کارخانه‌ها حل می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول