اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران:

جاده فولاد آلیاژی شایسته صنعت کشور نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران با اشاره به مشکلات جاده این شرکت بزرگ خاورمیانه که ترددهای بین‌المللی در آن انجام می‌شود، گفت: این جاده شایسته صنعت کشور نیست.

جاده فولاد آلیاژی شایسته صنعت کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حکم‌الله بابایی بعد از ظهر امروز در نشستی با مسئولان محیط زیست و فرمانداری صدوق به تشریح عملکرد شرکت فولاد آلیاژی ایران و نقش این صنعت در رشد و شکوفایی صنایع وابسته و نیز بهبود اشتغال‌زایی در استان یزد پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مسئول و رشد تعاملات، شاهد رفع مشکلات فرا روی صنایع باشیم.‌

وی با انتقاد از وضعیت جاده فولاد عنوان کرد: این جاده در ابتدا به صورت اختصاصی و با بودجه شرکت ساخته شد اما پس از واگذاری جاده از سوی استانداری به اداره راه و ترابری و تأسیس شرکت‌های مختلف در اطراف این جاده، شاهد تردد سنگین و مخاطره‌آمیز زیادی هستیم که با استانداردهای جاده‌ای و ظرفیت جاده تک بانده موجود هم‌خوانی ندارد.

بابایی با انتقاد از مجوز شهرداری برای تخلیه نخاله‌های شهری در جاده فولاد، بیان کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران یکی از شرکت‌های بزرگ خاورمیانه در تولید انواع محصولات آلیاژی مورد نیاز صنایع داخلی و خارجی است و با توجه به برند بین‌المللی آن و بازدیدها و رفت و آمدهای مشتریان اروپایی و برون مرزی که از این جاده صورت می‌گیرد، چنین وضعیتی در اطراف جاده شایسته صنعت کشور و استان یزد نیست به ویژه که راننده‌های کامیون حمل نخاله، بعضا نخاله‌ها را کنار جاده و یا در پارکینگ‌های کنار جاده تخلیه می‌کنند و انواع راه‌کارها به جز ممنوعیت تخلیه نخاله و انتخاب محلی دیگر،‌ تأثیری در حل این بحران عمومی نخواهد داشت.

بابایی، ساخت واحد غبارگیر کوره سوم شرکت که مطابق با استانداردهای روز دنیا و صرف هزینه‌ای بالغ بر 7میلیون و 690 هزار یورو انجام (معادل 13درصد هزینه کل طرح توسعه کوره سوم) گرفته است را نشانه توجه ویژه شرکت فولاد آلیاژی ایران به مسائل زیست محیطی دانست.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی شرکت‌ها فاقد تجهیزات مناسب کنترلی و غبارگیر در منطقه، در حال فعالیت هستند که محیط زیست منطقه را تحت تاثیر قرارداده‌اند.

سرپرست محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات زیست محیطی این شرکت، اظهار داشت: در زیرساخت‌های زیست محیطی شرکت فولاد آلیاژی ایران، 33میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

سعید زارعی افزود: انجام پروژه‌های تحقیقاتی زیست محیطی مشترک با دانشگاه‌ها به ویژه در ارتباط با کنترل و استفاده مجدد از پسماندها، ایجاد450 هکتار فضای سبز از گونه‌های بیابانی و تزئینی در دل کویر با سیستم آبیاری قطره‌ای، اجرای آموزش‌های زیست محیطی برای کارکنان، مشارکت‌های اجتماعی زیست محیطی، اندازه‌گیری و پایش منظم گازها و غبارهای خروجی بر اساس طرح خوداظهاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ... را از اقدامات شاخص زیست محیطی انجام شده عنوان کرد.

وی هزینه‌های انجام این اقدامات زیست محیطی را تاکنون یک میلیارد و 833 میلیون تومان بیان کرد که هزینه‌های جاری بهره‌برداری و تعمیرات تجهیزات کنترل‌های زیست محیطی شامل غبارگیرها، تصفیه خانه‌های پساب‌های صنعتی و بهداشتی و... نیز به آن اضافه می‌شود.

فرماندار صدوق نیز در این نشست ضمن تقدیر از اهتمام شرکت فولاد آلیاژی ایران نسبت به مسائل زیست محیطی گفت: با نگاهی که مدیران و کارشناسان محیط زیست این شرکت دارند، آلاینده‌های تولید شده در حد استاندارد بوده و به خوبی با بهترین ابزارهای روز اروپا کنترل شده است.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول