اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

60 پروژه مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 60 پروژه عمرانی استان در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان فعالیت دولت دهم اجرایی می‌شود.

60 پروژه مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران، اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها را شش‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای پروژه‌های مهر ماندگار علاوه بر اعتبار عادی، اعتبار خاصی نیز منظور شده است تا در زمان‌بندی تعیین شده به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه 15 پروژه راه و شهرسازی جزو این پروژه‌ها است، گفت: تکمیل و راه‌‎اندازی بیمارستان‌های سراب، ورزقان، چاراویماق و مرند، توسعه بیمارستان سوانح و سوختگی تبریز، ساخت بزرگراه‌های بستان‌آباد-سراب، ایواوغلی-مرند، صوفیان-سلماس، میانه-میاندوآب، تبریز-سهند، مرند-جلفا، کنارگذر غربی تبریز، آزادراه تبریز-ارومیه و دوخطه کردن راه‌آهن میانه-تبریز تا بستان‌آباد در قالب طرح مهر ماندگار اجرا خواهند شد.

اشرف‌نیا همچنین با اشاره به رویکرد ویژه دولت برای استحصال و بهره‌برداری از منابع آبی اظهار کرد: سال 91 سال توسعه در بخش کشاورزی است و بر همین اساس باید در استان آذربایجان‌شرقی، با صرفه‌جویی 10 درصد از آب مصرفی فعلی، 100 هزار هکتار به وسعت اراضی کشاورزی استان افزوده شود.

وی، در این راستا از تکمیل 24 پروژه آبرسانی و منابع آبی تا پایان سه ماهه نخست سال آینده خبر داد و گفت: آبرسانی به مرند و جلفا از رود ارس، آبرسانی به میانه از سد گرمی، اجرای سدهای قیزقلعه‌سی، پیغام‌چای، حاجیلرچای، استور، کلقان، گردیان، گرمی‌چای، لیلان‌چای، آیدوغموش، سهند و قلعه‌چای، تکمیل شبکه‌های آبیاری سد شهید مدنی و سد خداآفرین و انتقال آب از زرینه‌رود به دشت بناب جزو این پروژه‌ها منظور شده‌اند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تکمیل تاسیسات ورزشگاه یادگار امام تبریز و ورزشگاه‌های مراغه و میانه، احداث موزه منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و موزه فرش، بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز برای تولید بنزین و راه‌اندازی فاز اول و دوم قطار شهری تبریز را نیز جزو پروژه‌های مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد.

وی افزود: در همین راستا 10 طرح صنعتی و تولیدی نیز با مشارکت بخش خصوصی و دولت به بهره‌برداری خواهند رسید که طرح توسعه مس سونگون، احیای فولاد میانه و توسعه تراکتورسازی تبریز از آن جمله است.

اشرف‌نیا با بیان اینکه در مجموع سه سفر استانی هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی، 631 مصوبه و توافقنامه به تصویب رسیده است،‌ تصریح کرد: از این تعداد 331 مورد به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده و 182 مورد نیز در دست اقدام است. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول