اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی انجام می‌شود

بهره‌برداری از 91 پروژه کشاورزی در آذربایجان‌‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 91 پروژه در این استان با اعتبار بیش از یک‌هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 91 پروژه کشاورزی در آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی،  مسعود محمدیان با اشاره به برنامه توسعه‌ای این سازمان اظهار کرد: 91 پروژه به نام سال 91 همزمان با هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر 1295 میلیارد و 960 میلیون و 348 هزار ریال به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از 4 هزار و 516 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند خواهد کرد.

وی گفت: این پروژه‌ها در پنج بخش آب و خاک شامل 19 پروژه، امور شیلات و آبزیان شامل یک پروژه، صنایع کشاورزی سه پروژه، بهبود تولیدات دامی 45 پروژه و باغبانی 23 پروژه است.

محمدیان افزود: کلنگ‌زنی سردخانه دو مداره شهرستان هشترود، افتتاح مرکز تولید قارچ خوراکی شهرستان بستان‌آباد با تولید سالانه 200 تن، افتتاح شبکه فرعی پایاب سد علویان به‌طول 12 کیلومتر، افتتاح پل سه دهنه عنصرود شهرستان اسکو، افتتاح جاده بین مزارع به‌طول 200 کیلومتر در بخش مرکزی و هوراند شهرستان اهر، افتتاح یک واحد کارخانه فرآورده‌های لبنی در شهرستان ملکان و افتتاح بیش از یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی مجهز به آبیاری تحت‌ فشار و کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین گاوداری صنعتی شیری 10 هزار راسی در شهرستان سراب از جمله پروژه‌های مطرح هفته جهاد کشاورزی است. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تاکنون بیش از 43 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است. 

محمدیان گفت:در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب در سال گذشته 260 میلیارد ریال کمک دولتی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار(سیستم‌های مختلف) در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف آب در استان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر هم‌اکنون در حال اجرا است، افزود: با اجرای کل این پروژه‌ها در مصرف حجم قابل توجهی از آب آبیاری استحصال شده در سال‌جاری صرفه‌جویی می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: سال گذشته با اعتبار مصوب بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای احیا و مرمت 68 رشته قنات در سطح شهرستان‌ها به منظور بهبود وضعیت منابع آبی در حد تخصیص دریافتی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سال 90 نزدیک به 54 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای کانال‌های آبیاری مصوب شده بود که با توجه به تخصیص اعتبارات در رقم 32 میلیارد ریال، اجرای طرح‌های مرتبط با کانال‌های آبیاری در طول حدود 40 کیلومتر کانال آبیاری عمومی رو به اتمام است و با اجرای پوشش بتنی کانال‌ها می‌توان تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش مصرف آب در انتقال آب از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان ایفا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح تبدیل اراضی دیم به آبی در سال‌جاری با شتاب بیشتر انجام می‌شود و برنامه‌ریزی برای توسعه بخش کشاورزی با اجرای 52 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار و 19 هزار هکتار شبکه‌های فرعی صورت پذیرفته است.

وی افزود: پروژه‌های متعددی از طرح‌های کوچک تامین آب برای ذخیره‌سازی آب در استخرهای کوچک و سدهای معیشتی کوچک از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی در سطح دو هزار و 200 هکتار در حال اجرا داریم. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول