اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

دانشکده طب و دین در دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی دانشکده طب و دین در این دانشگاه خبر داد.

دانشکده طب و دین در دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید شمس‌الدین حجازی ظهر امروز در پنجمین جشنواره دانشجویی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم در حال حاضر پنج دانشکده دارد که قرار است ششمین دانشکده به نام دانشکده طب و دین با همکاری جامعة المصطفی(ص) و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی قم سه مرکز تحقیقاتی فعال وجود دارد و راه‌اندازی پنج مرکز دیگر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در سال 90 توانسته 150 مقاله علمی در مجلات معتبر دنیا منتشر کند.

وی با اشاره به پایین بودن تعداد اعضای هیئت علمی در این دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر تعداد مقالات را به نسبت تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بسنجیم، متوجه می‌شویم که دانشگاه علوم پزشکی قم از بسیاری از دانشگاه‌های مطرح در این زمینه موفق‌تر عمل کرده است.

حجازی افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم در حال حاضر در میان 47 دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور رتبه 21 را دارد و این در حالی است که پیش از این بسیاری معتقد بودند این دانشگاه نمی‌تواند در زمینه سلامت در استان قم موفقیت‌های لازم را کسب کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌‌های سخت‌افزاری دانشگاه علوم پزشکی عنوان داشت: تاسیس پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به قم تصویب شده بود، از برنامه‌های بزرگ عمرانی دانشگاه علوم پزشکی است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: یکی از مسائلی که دانشگاه علوم پزشکی قم برای آن تلاش می‌کند، محور قرار دادن موضوع پژوهش در مقوله سلامت است.

وی ادامه داد: ما با انجام برنامه‌های مختلف در زمینه پژوهش‌های نظام سلامت تصمیم داریم مردم را نیز در انجام این پژوهش‌ها وارد کنیم.

حجازی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر بین‌المللی کردن دانشگاه علوم پزشکی قم است که در دستور کار مدیریت این دانشگاه قرار دارد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم امروز با هزار و 400 دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی و پنج دانشکده فعال، یکی از دانشگاه‌های موفق علوم پزشکی در امر آموزش محسوب می‌شود و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در آزمون‌های ملی رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول