اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

133 تعاونی در خوزستان تأسیس و راه اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تعاون،‌کار و رفاه خوزستان گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون 133 تعاونی در خوزستان ایجاد شده و 60 تعاونی دیگر نیز در حال تأسیس هستند.

133 تعاونی در خوزستان تأسیس و راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ رضا میرانی ظهر امروز در ستاد توسعه کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: تا امروز 26 هزار و 743 نفر در سامانه ثبت سامانه اشتغال شده‌اند.

وی افزود: تا 10 خردادماه 22 هزار نفر در این سامانه ثبت شدند و در این مدت 133 تعاونی ایجاد شده و 60 تعاونی دیگر نیز در حال تکمیل پرونده‌ها و مدارک اعضای خود هستند.

میرانی بیان کرد:‌ تاکنون یک‌هزار و 411 طرح به بانک کشاورزی معرفی شده 27 درصد تسهیلات مصوب به بانک عامل معرفی شدند که معادل 20 درصد اشتغال پیش‌بینی شده است.

*آمارهای اشتغال واقعی نیست

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی در ادامه این جلسه اظهار کرد:‌ 75 درصد کارآفرینان در کشورهای آسیایی شاغل هستند این در حالی است که ما کم تحرک‌ترین افراد جامعه را به کارآفرینی دعوت می‌ کنیم و لازم است تغییری در این نگرش صورت گیرد.

مسعود اسدی با اشاره به سرمایه کلانی که دولت در بخش کشاورزی هزینه می‌کند،‌ گفت:‌ فضای تولید در بخش کشاورزی ظاهرا اقتصادی نیست و در این بخش شاهد آمار کاذب در اشتغال هستیم.

وی به مشکلات موجود در بخش کشاورزی اشاره کرد و عنوان کرد:‌ قرار دادن مکانی برای استعلام طرح‌ها و نیز در نظر گرفتن تسهیلاتی در بخش وثیقه‌های بانکی از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزی استان را حل کنند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول