اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌تابش در تذکری به وزیر نیرو خواستار شد‌

اقدام عاجل وزارت نیرو برای تامین ‌آب شرب مردم یزد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس در تذکری به وزیر نیرو گفت: برای وضعیت بسیار حساس و شکننده تامین آب شرب و بهداشت مردم استان یزد اقدام عاجل و چاره‌اندیشی کنید.

اقدام عاجل وزارت نیرو برای تامین ‌آب شرب مردم یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس، محمدرضا تابش در تذکری کتبی به وزیر نیرو، اقدام عاجل در تأمین آب شرب و بهداشت مردم شهرهای استان یزد به ویژه شهرستان‌های اردکان، یزد، میبد و تفت که وضعیت حساس و شکننده‌تری دارند را خواستار شد.

وی در شرح این تذکر آورده است: بنا به دلایل بعضا غیرقابل قبول، از 98 میلیون مترمکعب سهمیه سالانه آب از خط انتقالی به استان یزد، در بهترین وضعیت، بیش از 68 میلیون متر مکعب آب تحویل نشده است این در حالی است که در ماه‌های اول سال جاری با کمال تعجب و تاسف حدود 28 درصد سهم آب انتقالی نسبت به سال گذشته کم شده و این امر باعث شده برداشت از چاه‌هایی که آب شور و بی‌کیفیتی دارند، برای مخلوط کردن با آب انتقالی، از هشت درصد سال گذشته تا 45 درصد افزایش یابد که آب مصرفی شهروندان را بی‌کیفیت کرده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس اعلام کرد: در اردکان سال گذشته 190 لیتر آب از خط انتقالی دریافت می‌شد که امسال به 130 لیتر کاهش یافته است و این امر موجب شد تا آب مصرفی مردم بی‌کیفیت و بعضا با کمبود مواجه شود که اعتراض مکرر آنها را شاهد بوده‌ایم.

تابش با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه امکانات و چاه‌های آب بی‌کیفیت در شهرستان‌های اردکان، یزد، میبد و تفت به کار گرفته شده تا جیره‌بندی آب انجام نشود، این وضعیت را بسیار شکننده و حساس توصیف کرده و از وزیر نیرو، اقدام عاجل در تأمین آب شرب و بهداشت مردم شهرهای استان یزد را خواستار شده است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول