اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کجور:

باغ‌های میوه کجور در حال نابودی است/ کم‌آبی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی کجور گفت: آفات و برخی بیماری‌های باکتریایی و قارچی به باغ‌های میوه آسیب رسانده است و این درختان در حال نابودی هستند.

باغ‌های میوه کجور در حال نابودی است/ کم‌آبی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر کجور، حسین مسعودی عصر امروز در حاشیه بازدید از اراضی شالیزاری این شهرستان در جمع خبرنگاران از آغاز مبارزه با آفات و بیماری‌ها در مزارع و باغات کجور خبر داد.

وی بیان داشت: شیوع برخی آفات و بیماری‌ها در مزارع و باغات کجور نگران‌کننده شده است و ما نیز همه روز با سرکشی به باغات و مزارع کشاورزان سعی در مبارزه با آفات از طریق سم‌پاشی هستیم.

مسعودی اظهار داشت: بیماری سن گندم در کجور مشاهده شده است که در این باره سعی شده تا با جلوگیری از گسترش آن نسبت به مهار و دفع آن از طریق سمپاشی اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه آفات تاثیرات منفی خود را در منطقه کجور گذاشته است، تصریح کرد: آفات و برخی بیماری‌های باکتریایی و قارچی به باغات میوه نیز آسیب رسانده است و این درختان در حال نابودی هستند.

مسعودی هجوم آفت ملخ به مزارع زراعی کجور را از دیگر نگرانی‌های بخش کشاورزی این منطقه دانست و از مردم کجور خواست نسبت به مبارزه با آن تلاش بیشتری به خرج دهند.

 

رئیس جهاد کشاورزی کجور عنوان کرد: برای آن که کشاورزان کجوری برای دریافت سموم دفع آفات مسافت طولانی به نوشهر را طی نکنند سموم دفع آفات را به اداره کشاورزی کجور آوردیم تا با سهولت آن را دریافت کنند.

مسعودی ادامه داد: از مردم کجور انتظار می‌رود نسبت به شیوع آفات در مزارع و باغات حساسیت بیشتری از خود نشان دهند و در مبارزه با آفات این اداره را یاری کنند.

وی افزود: درختان سیاه ریشه در کجور نیز از گزند آفات در امان نماندند اما با توجه به اینکه اکنون فصل برداشت میوه این درختان است بنابراین مبارزه با آفات به بعد از برداشت محصول موکول شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کجور درباره تاثیرات پدیده کم‌آبی بر بخش کشاورزی در کجور اظهار داشت: کم آبی نسبت به سال گذشته در کجور کمتر است و در این مورد هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول