اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردشگران از گرمای سوزان به دامن سبلان روی آوردند

الوارس بام گردشگری اردبیل

خبرگزاری فارس: در حالی که روزهای گرم بهار بسیاری از اهالی استان و گردشگران را اذیت می‌کند بام گردشگری استان، منطقه الوارس این روزها پذیرای هزاران میهمان و گردشگر داخلی و خارجی است.

الوارس بام گردشگری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منطقه الوارس که این روزها میزبان گردشگران مختلفی است در ارتفاع مناسب بیش از 9 ماه از سال پوشیده از برف و کولاک است و در این روزها علاقمندان به طبیعت در دامنه سبلان به زیبایی‌های این منطقه روی آوردند تا بتوانند از این فضای خنک و دلپذیر برای گذران روزهای گرم تابستان استفاده کنند.

منطقه زیبا و گردشگری الوارس که در نزدیکی شهر سرعین واقع شده از مناطق سیاحتی، تفریحی پرجاذبه ایران است که با راه‌اندازی پیست اسکی در این منطقه و تله‌سیژ گردشگران سعی می‌کنند از زیبایی‌های طبیعی این منطقه کام گرفته و روزهای گرم را در دامن کوه سبلان و صفای اهالی روستای الوارس سپری کنند.

رئیس شورای شهر سرعین با اشاره به برخی مشکلات این منطقه گردشگری گفت: پیست اسکی الوارس در نزدیکی سرعین با وجود آن که نعمتی بزرگ محسوب می‌شود ولی به دلیل کمبودهای متعدد نیازمند رسیدگی بیشتر برای حضور گردشگران متعدد است.

ناصر محمدی تصریح کرد: با رایزنی و همکاری راه و ترابری استان مشکل اصلی این پیست که نبود راه ارتباطی مناسب است، در حال برطرف شدن است اما همچنان در روزهای سرد سال این محور مسدود می‌شود.

وی افزود: ما با همکاری بخش خصوصی تلاش می‌کنیم تا در این منطقه کمپ‌های گردشگری، فضاهای اقامتی و پذیرایی موقت را دایر کنیم تا در طرح توسعه گردشگری شهرستان سرعین به صورت همه‌جانبه توسعه این منطقه لحاظ شود.

محمدی با اشاره به این‌که پیست اسکی الوارس از لحاظ طبیعی و ویژگی‌های منحصر به فرد در ردیف دومین پیست اسکی مهم و زیبا در کشورمان قرار دارد، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مختلف اعم از میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، استانداری و فرمانداری سرعین برای رفع مشکلات و کمبودها در این پیست گام‌های مؤثری برداشتند که امیدواریم شهرداری و شورای اسلامی شهر سرعین نیز تا حد امکان و توان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس شورای شهر سرعین یادآور شد: تلاش برای دسترسی آسان به پیست اسکی الوارس کمترین کار و در عین حال اساسی‌ترین کاری است که برای استفاده گردشگران و ورزشکاران از این مکان باید انجام شود.

وی اضافه کرد: هر چند در سال‌های اخیر این منطقه با زیبایی‌ها و فرصت‌های منحصر به فرد به فراموشی سپرده شده اما برای جذب گردشگر و کمک به پیشرفت و آبادانی منطقه تابستان امسال به یقین گردشگران متعددی از این منطقه بازدید کرده و از آن بهره می‌برند.

الوارس منطقه‌ای زیبا و دلربا به یقین در روزهای گرم پیش رو همچون نیمه خرداد پذیرای هزاران گردشگری است که خسته از محیط شهری و گرمای تابستان به دل کوه زده و از زیبایی‌های الوارس استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد باید توانمندی‌ها در این حوزه را به عینه دید و در افزایش آن همتی مضاعف داشت.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول